هاسلبلاد از X1D رونمایی کرد؛ یک دوربین مدیوم فرمت و بدون آینه

زمانی که اسم دوربین‌های دیجیتال بدون آینه شنیده می‌شود، به غیر از محصولات شرکت هاسلبلاد ممکن است به یاد هر چیز دیگری افتاده و آن را به خاطر آوریم. اما با این حال جالب است بدانید که این شرکت به تازگی از دوربین جدید خود با نام X1D که در همین سری قرار دارد، رونمایی به […]

زمانی که اسم دوربین‌های دیجیتال بدون آینه شنیده می‌شود، به غیر از محصولات شرکت هاسلبلاد ممکن است به یاد هر چیز دیگری افتاده و آن را به خاطر آوریم. اما با این حال جالب است بدانید که این شرکت به تازگی از دوربین جدید خود با نام X1D که در همین سری قرار دارد، رونمایی به عمل آورده است. در این حوزه بهتر است بدانید که دوربین X1D هاسلبلاد اولین محصول مجهز به حسگر بزرگ مدیوم فرمت در دنیا است.

این دوربین جدید از یک حسگر 50 مگاپیکسلی از نوع CMOS با ابعاد مدیوم فرمت برخودار است که با نگاهی به جثه دوربین متوجه خواهیم شد که X1D هاسلبلاد اولین دوربین بدون آینه دنیا است که به چنین حسگر بزرگی مجهز می‌شود. این دوربین در حقیقت برای کسانی طراحی شده‌ است که به بدنه سنگین دوربین‌های DSLR معمولی علاقه خاصی نداشته و مایل هستند با استفاده از دوربین‌های بدون آینه عکاسی کنند و علاوه بر آن خواهان ثبت تصاویر بسیار باکیفیت با استفاده از حسگرهایی با ابعاد بزرگ هستند. تا به این تاریخ به جز این دوربین، هیچ دوربین بدون آینه دیگری که بتواند حسگری بزرگتر از سنسور فول فریم در اختیار داشته باشد را مشاهده نکرده بودیم.

طراحی و شکل ظاهری این دوربین بسیار عالی و حرفه‌ای بوده و از طرفی شمایل X1D ما را بیشتر به یاد دیگر دوربین‌های تولید شده توسط این شرکت می‌اندازد. این دوربین قادر است در گستره میزان حساسیت‌های سنسور (ISO) معادل 100 تا 25,600 واحد عکاسی کرده و از طرفی می‌تواند با دقت 1080p و با نرخ 25 فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازد. علاوه بر آن این دوربین از یک ماونت جدید که لنزهای XCD را نیز پشتیبانی خواهد کرد، استفاده می‌کند. دو نوع از این لنزها در مراسم معرفی این دوربین با نام‌های 45mm f/3.5 و 90mm f/3.2 رونمایی شدند.

وجود نمایشگر لمسی 3.0 اینچی، منظره‌یاب الکترونیکی با دقت 2.36 میلیون نقطه، وای‌فای به همراه جی‌پی‌اس از دیگر مشخصات فنی این دوربین به حساب می‌آیند. این دوربین به همراه باتری خود 725 گرم وزن داشته که در مقایسه با دیگر دوربین‌های این سری متوجه می‌شویم که خیلی سنگین هم نیست. البته بهتر است بدانید که دوربین X1D شرکت هاسلبلاد را نمی‌تواند در دست هر عکاسی ببینید. زیرا این دوربین بسیار گران‌قیمت بوده و در واقع برای خریداری بدنه آن تنها می‌بایست 9,000 دلار بپردازید. انتظار می‌رود از ماه آگوست، فروش این دوربین جدید و گران‌قیمت شروع شود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال