دقت بالای روش مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص زودهنگام آلزایمر

محققان با استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی روشی را برای پیش بینی شروع آلزایمر با دقت بالا ابداع کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش جدید محققان دانشگاه لیتوانی استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل تصاویر مغزی است که می تواند به سرعت […]

محققان با استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی روشی را برای پیش بینی شروع آلزایمر با دقت بالا ابداع کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش جدید محققان دانشگاه لیتوانی استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل تصاویر مغزی است که می تواند به سرعت شروع بیماری را تشخیص دهد. این فناوری با سرعت بیشتری می‌تواند با بررسی تصاویر و در اختیار داشتن دانش تخصصی تغییرات مربوط به آلزایمر را شناسایی کند.

محققان در دانشگاه فناوری لیتوانی با کمک این روش ام آر آی مربوط به ۱۳۸ داوطلب را بررسی کردند و متوجه شدند این روش قادر است دقت و کارایی بیشتری نسبت به روش های سنتی داشته باشد. تحقیق اخیر که در نشریه Diagnostics منتشر شده نشان می دهد هم اکنون پزشکان برای تشخیص زودهنگام آلزایمر و زوال عقل روش بهتری را در اختیار دارند.

 در حال حاضر این بیماری شایعترین علت زوال عقل است و تشخیص زودهنگام آن می تواند از گسترش آن جلوگیری کند. هم اکنون تعداد افراد مبتلا به آلزایمر در جهان به ۲۴ میلیون نفر می رسد و امکان دارد در آینده این تعداد به بیش از دو برابر افزایش یابد. در مراحل اولیه این بیماری فرد حافظه خود را از دست داده و ناتوانی های شناختی به وجود می آید. به دلیل نداشتن علایم واضح در مراحل اولیه متاسفانه بیماری دیر تشخیص داده شده و تنها با تصویربرداری عصبی می توان به وجود آن پی برد. روش جدید با تکیه بر رویکردهای هوش مصنوعی تا 99 درصد این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال