۱۸ هزار روستا در سطح کشور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

یکی از مهمترین اجزای اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیک است که زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی نیز به شمار می‌آید. نصراله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از بهره‌مندی 18 هزار روستای کشور از اینترنت پرسرعت، و افزایش پورت‌های روستایی به 30 میلیون پورت خبر داد. به گفته وی، کل برنامه توسعه کشور در طول پنج برنامه در […]

یکی از مهمترین اجزای اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیک است که زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی نیز به شمار می‌آید.

نصراله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از بهره‌مندی 18 هزار روستای کشور از اینترنت پرسرعت، و افزایش پورت‌های روستایی به 30 میلیون پورت خبر داد. به گفته وی، کل برنامه توسعه کشور در طول پنج برنامه در ۹ شاخه سرمایه‌گذاری شده که بیشترین رشد با نرخ ۱۹ درصد مربوط به ارتباطات بوده است.

جهانگرد همچنین اظهار داشت: اتلاف وقت در دستگاه‌های دولتی یکی از مشکلات اساسی است که با بهینه‌سازی فرایندهای اداری می‌توان این وقت را به صفر رساند که باعث افزایش ثروت ملی می‌شود. به طور مثال، هر 30 دقیقه اتلاف وقت در بدترین حالت 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی به هدر می‌رود. بنابراین با کاهش زمان ارائه خدمات و در نتیجه فراهم کردن بستری امن برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی، می‌توان با جعل اسناد مقابله کرده و با فساد و تراکنش آسان پولی مبارزه کرد.

با توجه به اظهارات رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با فراهم کردن امکانات مهم برای مردم، کسب و کار موجود و مشاغل مرتبط با خدمات آ.تی نیز بهبود خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال