تلویزیون 65 اینچی خمیده، 4K و ULED شرکت Hisense، تنها 2400 یورو قیمت دارد

به تازگی شرکت Hisense از جدیدترین تلویزیون 65-اینچی، خمیده و 4K خود با نام 65XT910 رونمایی کرد. سازندگان اذعان داشته‌اند که این محصول، اولین تلویزیون دنیا با صفحه‌نمایش ULED 2.0 می‌باشد. خب ما با تلویزیون‌های LED، LCD و OLED آشنایی داریم و حتی تلویزیون‌های جدیدتر همچون UHD و SUHD نیز برای ما آشنا هستند. اما ULED چیست؟ […]

به تازگی شرکت Hisense از جدیدترین تلویزیون 65-اینچی، خمیده و 4K خود با نام 65XT910 رونمایی کرد. سازندگان اذعان داشته‌اند که این محصول، اولین تلویزیون دنیا با صفحه‌نمایش ULED 2.0 می‌باشد. خب ما با تلویزیون‌های LED، LCD و OLED آشنایی داریم و حتی تلویزیون‌های جدیدتر همچون UHD و SUHD نیز برای ما آشنا هستند. اما ULED چیست؟

در این مورد باید بگوییم که در تلویزیون‌های ULED هم از پنل‌های LCD با لامپ‌های LED استفاده می‌شود. همچنین رزولوشن این نمایشگر نیز UHD یا 4K (برابر با 3840×2160) بوده و تفاوت عمده‌ی آنها با سایر محصولات بازار، کنتراست بالاتر، کیفیت بالاتر و البته دامنه‌ی رنگ بزرگ‌تر می‌باشد. همچنین این تلویزیون با داشتن دامنه‌ی کنتراست (HDH که نباید با HDR اشتباه گرفته شود) بالا و با نرخ 1,000,000:1، رنگ مشکی را بسیار خوب نمایش می‌دهد.

سازندگان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا با استفاده از تکنولوژی‌ ULED، دقت نمایش تصور و شفافیت را در آن بالا ببرند. به همین جهت نمایش تصاویر در این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های LED که سایر شرکت‌ها تولید می‌کنند، بسیار بالاتر بوده بدون‌آنکه اتفاق و یا مشکل در مورد نمایش سایر رنگ‌ها وجود داشته باشد. همیشه نمایش رنگ مشکی، بسیار سخت است و تکنولوژی‌هایی که شرکت های‌سِنس در محصول جدید خود استفاده کرده، باعث شده تا این مشکل برطرف گردد و رنگ‌های بسیار تیره و مشکی عمیق، به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند. باید اشاره کنیم که این تلویزیون جدید، 108 درصد از رنگ‌های NTSC را نیز نمایش می‌دهد که میزانی خیره‌کننده است.

اسکن کردن لامپ‌های پس‌زمینه، از دیگر مواردی هستند که شرکت Hisense تلاش داشته تا با انجام آن و دسته‌بندی این لامپ‌ها در 12 لایه‌ی مختلف، از دنباله‌دار بودن و پریدن تصاویر جلوگیری نماید و شفافیت را نیز تا حد ممکن، افزایش دهد.

Hisense معتقد است که فناوری ULED، می‌تواند به مصرف پایین‌تر برق نیز کمک کند. مصرف پایین‌تر برق با داشتن شدت روشنایی همیشگی (میزانی که در سایر تلویزیون‌ها نیز وجود دارد)، می‌تواند یک ویژگی بسیار خوب و یک مزیت بزرگ نسبت به تلویزیون‌های LED باشد.

البته باید اشاره‌ای نیز داشته باشیم که این تلویزیون جدید، صفحه‌نمایشی خمیده دارد و تمامی موارد مثبتی که تلویزیون‌های خمیده در خود دارند نیز در این محصول جدید دیده می‌شود. سازندگان هنگام معرفی محصول جدید خود تنها به معرفی ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوب آن بسنده کرده‌اند.

هم‌اکنون HiSense، فروش تلویزیون خمیده 65XT910 را با قیمت 2400 یورو در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال