عرضه و فروش تلویزیون های 4K در سال 2014، 500 درصد افزایش داشته است!

در طی گزارشی که روز گذشته توسط DisplaySearch منتشر شده است، میزان فروش تلویزیون های با صفحه نمایش 4K به 6.4 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان، رشد 500 برابری را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد. طبق آمار، تنها 3 میلیون دستگاه از آنها در سه ماهه ی چهارم  سال 2014 فروخته شده است […]

در طی گزارشی که روز گذشته توسط DisplaySearch منتشر شده است، میزان فروش تلویزیون های با صفحه نمایش 4K به 6.4 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان، رشد 500 برابری را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد.

طبق آمار، تنها 3 میلیون دستگاه از آنها در سه ماهه ی چهارم  سال 2014 فروخته شده است و در این میان، کشور چین یکی از پیشتاز ترین کشور های تولید کننده ی تلویزیون های 4K می باشد که حدود 60 درصد میزان فروشی جهانی را در اختیار دارد. همچنین مدیر عامل DisplaySearch نیز اعلام کرده است که به نظر می رسد فروش این تلویزیون ها که حداقل وضوح تصویر آنها 2160×3840 می باشد، با سیا.ست های مختلف در جهت پایین آوردن قیمت و رقابتی که بین شرکت های تولید کننده وجود دارد، در سه ماهه ی چهارم سال جاری نیز بیشتر خواهد شد. البته نمی توان از سهم “جمعه ی سیاه” نیز چشم پوشی کرد چرا که این روزها قیمت ها فوق العاده پایین آمده اند و همه به دنبال خرید اجناس گران قیمتی می باشند که افت قیمت داشته اند.

در حال حاضر، سامسونگ با تولید 36 درصد از مجموع تلویزیون های 4K جهان در صدر جدول تولید کنندگان می باشد و پس از آن، دو شرکت بزرگ چینی Hisense و Changhong به سختی با یکدیگر رقابت دارند. LG نیز با تولید و عرضه ی 15 درصد از تلویزیون های 4K در رتبه ی دوم جای دارد حال آنکه سونی در رتبه ی چهارم می باشد و تنها 9 درصد سهم دارد.

آمار دیگری از نوع تلویزیون هایی که عرضه می شود نیز منتشر شده است و آن این است که تولید و تقاضای تلویزیون های پلاسما و CRT تقریبا متوقف شده اند و در کشور هایی همچون آمریکای شمالی، چین و هند، تقاضای تلویزیون های LCD افزایش چشمگیری داشته است.

لینک کوتاه | منبع : Cnet

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال