کسب و کارها

آنالیز پیج اینستاگرام چگونه انجام میشود؟

آنالیز پیج اینستاگرام یعنی چه؟ آیا سایت تشخیص فالوور فیک اینستاگرام وجود دارد؟ چگونه آنالیز فالوور اینستاگرام داشته باشیم؟ بهترین سایت آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام کدام است؟ با سایت آنالیز پیج اینستاگرام می توانید آنالیز فالوورهای اینستاگرام ، تحلیل کامنت های رقبا و بررسی آمار استوری اینستاگرام را انجام دهید. و از اطلاعات جمع آوری شده […]

آنالیز پیج اینستاگرام یعنی چه؟ آیا سایت تشخیص فالوور فیک اینستاگرام وجود دارد؟ چگونه آنالیز فالوور اینستاگرام داشته باشیم؟ بهترین سایت آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام کدام است؟

با سایت آنالیز پیج اینستاگرام می توانید آنالیز فالوورهای اینستاگرام ، تحلیل کامنت های رقبا و بررسی آمار استوری اینستاگرام را انجام دهید. و از اطلاعات جمع آوری شده برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام استفاده نمایید در ادامه آموزش با ما همراه باشید.برای افزایش رتبه و جایگاه برند خود در برابر رقبا باید آنها را تحلیل کنید برای بازاریابی در اینستاگرام ، تنها داشتن یک اکانت در این برنامه و قرار دادن پست در اکسپلور اینستاگرام به تنهایی کافی نیست و باید تحلیل و آنالیز دقیق پیج رقبا را انجام دهید

نحوه تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام

آنالیز پیج اینستاگرام در سه مرحله انجام میشود :

  • جمع‌آوری داده‌های اینستاگرام
  • آنالیز و بررسی داده‌ها
  • تصمیم‌ گیری و شروع بازاریابی

مراحل بالا قسمت اصلی آنالیز رقبای شما هستند. جمع‌آوری داده‌های رقبا می‌تواند از طریق تعداد فالوئرهای آنها، پست‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها، هشتگ‌ها و نرخ تعامل آنها انجام شود. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا دقیقا بدانید که در اطراف شما چه خبر است و پس از آن بتوانید استراتژی مناسبی را برای اینستاگرام خود تهیه کنید.

آنالیز فالوورهای اینستاگرام

خروجی اکسل از فالوورهای اینستاگرام

جهت بزرگنمایی کلیک کنید

یکی از مهمترین انواع آنالیز پیج اینستاگرام ، آنالیز رقبا از لحاظ فالوور های آنهاست. برای آنالیز فالوورهای اینستاگرام ابتد باید خروجی اکسل از فالورهای اینستاگرام را تهیه کنید و سپس لیست فالوورها و کیفیت نوع فالوور از نظر واقعی و فیک تحلیل و بررسی نمایید.

آنالیز کیفیت فالوورها

برای کیفیت فالوور معیارهای زیادی هست .اینکه چه تعداد از فالوور ها لایک میکنند. اینکه چه تعداد از آنها کامنت می گذارند. برای بررسی کیفیت فالوورهای پیج ، مقیاسی به نام اینگجمنت تعریف شده است که کارشناسان سوشال مدیا با این مفهوم آشنایی کامل دارند. هر چه عدد اینگیچمنت بالاتر باشد یعنی کیفیت فالوورها بالاتر است.

آنالیز کامنت های اینستاگرام رقبا

دانلود کامنت های اینستاگرام

جهت بزرگنمایی کلیک کنید

اگر در حوزه شما رقبای بزرگی وجود دارند که در پست های آنها کامنت های زیادی وجود دارد این فرصت مناسبی برای آنالیز کامنت های اینستاگرام رقبا است. با استفاده از سایت ماکتینگ 98  دانلود کامنت های اینستاگرام را به راحتی می توانید انجام دهید .

پس از تحلیل کامنت های رقبا شما می دانید که مردم بیشتر در مورد چه موضوع هایی سوال میکنند به منابع و ایده های خوبی برای تولید محتوای هدفمند اینستاگرام رسیده اید.

برای مثال ممکن است در اینستاگرام یک پیج در حوزه مهاجرت اکثر سوالات در حوزه جاب آفر باشد در حالیکه شما فکر میکنید که مخاطبین در مورد مهاجرت تحصیلی سوال دارند. این روش را امتحان کنید. حتما جواب می دهد.

بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام

سایت ها و ابزارهای رایگان زیادی برای آنالیز اینستاگرام وجود دارند در این آموزش با بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام برای تحلیل رقبای اینستاگرام خود آشنا می‌شوید.

آنالیز پیج اینستاگرام را با سایت مارکتینگ 98 رایگان انجام دهید شما می توانید پیج خود و رقبا را تحلیل و بررسی کنید آنالیز فالوورها , پست ها و بهترین پست ها و منشن ها می توانید پیدا کنید .

  • سایت Unbox Social یک ابزار آنالیز رقبا است که کاوش در پست‌های رقبا را به صورت کامل انجام می‌دهد.
  • اپلیکیشن Preview App تجزیه و تحلیل اکانت‌های اینستاگرام را هم به خوبی انجام می‌دهد.
  • سایت Phlanx می‌توانید برای ارزیابی نرخ تعامل رقبا در اینستاگرام استفاده کنید.
  • با ابزار آنالیز سایت Rival IQ می‌توانید از استراتژی‌های رقبای خود آگاه شوید.

آنالیز هشتگ های رقبا در اینستاگرام

اینکه رقبای شما چطور هشتگ گذاری می کنند و از چه هشتگ های ترند در اینستاگرام استفاده میکنند مهم است.

اما باید مراقب باشید که هشتگ گذاری باید بر اساس شرایط پیج شما و رعایت اصول هشتگ گذاری انجام شود. تا از شادوبن شدن پیج شما در اینستاگرام جلوگیری شود .

آنالیز استوری رقبا در اینستاگرام

آنالیز استوری ها با ابزار اینسایت اینستاگرام انجام میشود . شاخص‌های مربوط به «استوری» در insights اینستاگرام مانند تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده است (ایمپرشن)، تعداد اکانت‌های مجزایی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند (ریچ) و تعداد پاسخ‌ها به استوری شما بررسی می‌شوند. طبق این آمار می‌توان بیشتر با علایق مخاطبان آشنا شد و از این آمار و مشاهدات در چگونگی مدیریت استوری‌ها در آینده استفاده کرد.

پس مهم است که بدانیم رقبای حرفه ای ما روزانه چند استوری کار میکنند و کیفیت و موضوع استوری ها رقبا چه مواردی هستند. برای این کار لازم است رقبا را به صورت هر چند روز یک بار تحت نظر داشته باشید.

البته یادتان باشد قرار نیست ما رقبا را کپی کنیم. بلکه قرار است با پایش آنها به نکاتی کاربردی در مورد پیج و بیزینس خودمان برسیم.

آنالیز کیفیت محتوای رقبا در اینستاگرام

محتوا بخش بسیار مهمی از سوشال مارکتینگ اینستاگرام است. اینکه رقبای ما از چه محتوایی و با چه کیفیتی استفاده میکنند بسیار مهم است. آیا آنها به فضای گرافیکی پیج خود اهمیت میدهند؟ آیا اطلاعات کامل و کاربردی در حوزه کاری خود به مخاطبین ارائه می دهند؟

شما باید نقاط قوت و ضعف رقبایتان را بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوای با کیفیت تری نسبت به آن ها نمایید.

آنالیز ساعت مطلب گذاشتن رقبا در اینستاگرام

شاید برایتان جالب باشد ولی معمولا رقبا با آنالیزی که از مارکت داشته اند به ساعتی واحد برای زمان انتشار پست های خود در اینستاگرام رسیده اند. این ساعت همان ساعتی است که مخاطبان آن ها بیشتر واکنش را به پست های ان ها نشان داده اند.

پس با توجه به اینکه احتمالا مخاطبان شما نیز از همان قشر هستند احتمال زیادی وجود دارد که اگر در حول و حوش همان ساعت پست منتشر کنید پست های شما نیز جواب بهتری گیرند.

قیمت گذاری و ارائه کد تخفیف با مسابقه اینستاگرامی

پس بررسی و آنالیز رقبا ، می توانید در قیمت گذاری و ارائه تخفیف ها و جشنواره های مختلف هم سیاستگذاری درستی داشته باشید و با برگزاری مسابقه اینستاگرامی مشتریان و فالوورهای رقبا را به راحتی جذب کنید و فروش تان را افزایش دهید.

اما این مورد را هم در نظر داشته باشید، که زمانی میتوانید انتظار پیشرفت در کسب و کار خود داشته باشید که آنالیز رقبای شما، کاملا بر اساس واقعیت و به دور از جانبداری باشد. این موضوع که همواره ممکن است شرکت ها و برند هایی باشند که از شما عملکرد بهتری دارند، مسئله دور از ذهنی نیست، چرا که بررسی نقاط ضعف و قوت آن ها است که کمک می کند تا نتیجه گیری بهتری در این موضوع داشته باشید.

اگر مایل به دریافت مشاوره در زمینه آنالیز رقبا در اینستاگرام هستید می توانید به سایت مارکتینگ 98 مراجعه نمایید.