انتشار رپورتاژ آگهی خود را چگونه زمان‌بندی کنیم؟

شاید شما هم قبل از انتشار رپورتاژ آگهی از خودتان پرسیده باشید که آیا باید زمان خاصی را برای انتشار انتخاب کنیم؟ در چه ساعتی رپورتاژ آگهی‌هایمان بیشترین بازدید را می‌گیرند؟ شاید به این موضوع هم فکر کرده‌اید که آیا زمان انتشار یک متن خبری و دریافت بک‌لینک برای گوگل اهمیت دارد یا خیر؟ همان‌طور […]

شاید شما هم قبل از انتشار رپورتاژ آگهی از خودتان پرسیده باشید که آیا باید زمان خاصی را برای انتشار انتخاب کنیم؟ در چه ساعتی رپورتاژ آگهی‌هایمان بیشترین بازدید را می‌گیرند؟ شاید به این موضوع هم فکر کرده‌اید که آیا زمان انتشار یک متن خبری و دریافت بک‌لینک برای گوگل اهمیت دارد یا خیر؟

همان‌طور که می‌دانید فاکتورهای زیادی را باید به هنگام نگارش متن رپورتاژ و نحوه انتشار آن رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. در همین راستا، تریبون در گزارش سال 1400 خودش آماری از پربازده‌ترین روزها و ساعت‌های برای انتشار رپورتاژ منتشر کرده است که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

بهترین زمان انتشار در رسانه‌ها

در پروسه خرید و انتشار رپورتاژ یکی از مهم‌ترین مواردی که باید توجه کنیم، روند زمانی و هدف از انتشار رپورتاژ است. برای مثال اگر هدف از انتشار دریافت بک لینک و گرفتن اعتبار از سایت مبدا است باید به‌گونه‌ای آن را زمان‌بندی کنید که گوگل به روند لینک بیلدینگ شما مشکوک نشود. در واقع نباید از هیچ برنامه منظمی برای انتشار رپورتاژ خبری در نظر بگیرید. مثلاً بین رپورتاژ اول و دوم با سومین رپورتاژ حتماً فاصله زمانی ایجاد کنید. اگر دو رپورتاژ را به فاصله ۲ روز منتشر می‌کنید، کمپین بعدی را تقریباً برای ماه بعدی برنامه‌ریزی کنید.

زمان انتشار رپورتاژهای PR

انتشار رپورتاژ آگهی در ‌سایت‌های خبری با اهداف متفاوت و گوناگونی انجام می‌شود. به گونه‌ای که ممکن است محتوای خبری شامل یک یا چندین لینک به سمت سایت شما و یا بدون آن، در قالب یک پست عادی (مطلب معمولی یا خبری) در رسانه منتشر شود، اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی با هدف معرفی محصول و سرویس یا روابط عمومی دیجیتال (PR) است.

در این شکی نیست که یکی از رویکردهای این نوع تبلیغ افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه در نتایج گوگل است، اما اگر هدف از خرید رپورتاژ در رسانه‌های معتبر این است که برای برند خود تبلیغ کنید و بین مخاطبان Brand Awareness خوبی ایجاد کنید باید حواستان به زمان مناسب انتشار رپورتاژ خبری باشد تا کاربران و مخاطبان زیادی در سطح وب به محتوای شما دسترسی پیدا کنند. برای این منظور باید محتوای خود را در زمان‌های اوج بازدید رسانه‌ها منتشر کنید. به‌عبارتی روزها و ساعت‌های پرترافیک هفته را برای انتشار محتواهای PR خود انتخاب کنید.

بهترین زمان انتشار رپورتاژ آگهی از نظر تریبون

طبق گزارشی که تریبون از صنعت رپورتاژ آگهی از پلتفرم خود منتشر کرده است، رسانه‌ها بیشترین تعداد رپورتاژ آگهی را در در روزهای یکشنبه و دوشنبه منتشرکرده‌اند. درحالی که به گزارش یکتانت، روزهای شنبه و سه‌شنبه پرترافیک‌ترین روزهای هفته در سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات است.

بنابراین برای اینکه بتوانید بیشترین بازدید را برای محتوای خود در رسانه‌ها بگیرید، پیشنهاد می‌شود زمان‌بندی انتشار رپورتاژها را مطابق با زمان پرترافیک سایت‌های نمایش‌دهنده تعیین کنید.

همچنین پرازدحام‌ترین ساعت انتشار رپورتاژ آگهی به گزارش تریبون ساعت 10 تا 12 هر روز است. در گزارش سال 1400 یکتانت آمده است که ساعت حضور کاربران در سایت‌های نمایش‌دهنده نیز در همین بازه زمانی به اوج می‌رسد. اگر رپورتاژ خبری خود را در همین باز زمانی شلوغ انتشار دهید، قطعاً احتمال دیده‌شدن مطالب خبری شما افزایش خواهد یافت و ترافیک درخور توجهی برای تبلیغ دریافت می‌کنید.

علاوه بر زمان انتشار در رسانه‌ها باید فاکتورهای دیگری را در تولید محتوا تبلیغات خود در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. با مطالعه گزارش 1400 تریبون، جدیدترین آمار و ارقام رپوتاژهای منتشرشده را خواهید دید تا با این اطلاعات استراتژی کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود دهید.