رزومه برای کانادا را چگونه بنویسیم که استخدام شویم؟

قالب رزومه برای کانادا ممکن است کاملاً متفاوت از نوع رزومه هایی باشد که به نوشتن آن عادت کرده اید. برای نوشتن رزومه کاری برای کانادا میبایست نکاتی را حتما رعایت کنید که ما در این مقاله شما را با این موارد قصد داریم آشنا کنیم. کشورهای مختلف از قالب های رزومه یا CV متفاوتی […]

قالب رزومه برای کانادا ممکن است کاملاً متفاوت از نوع رزومه هایی باشد که به نوشتن آن عادت کرده اید. برای نوشتن رزومه کاری برای کانادا میبایست نکاتی را حتما رعایت کنید که ما در این مقاله شما را با این موارد قصد داریم آشنا کنیم. کشورهای مختلف از قالب های رزومه یا CV متفاوتی استفاده می کنند. برای دریافت شغل در کانادا مطمئن شوید رزومه ای را ارسال می کنید که در قالب رزومه استاندارد است و استخدام کنندگان کانادایی به آن عادت دارند.

رزومه کاری برای کانادا در واقع مهمترین سند در جستجوی شغل شما است. اگر برای کار در کانادا درخواست می کنید باید یک رزومه مختصر، قابل فهم و جذاب ارسال کنید. نه تنها این، شما باید مطمئن شوید که این رزومه با شیوه کانادایی برای نشان دادن صلاحیت ها، مهارت ها و تجربیات شما مطابقت دارد. با استفاده از یک رزومه به سبک کانادایی می توانید سریعتر شغل پیدا کنید.

رزومه کاری برای کانادا - شرکت رزومه پرو resumepro.ir

فرمت رزومه کانادا  

بسته به محل اقامت شما قالب رزومه برای کانادا ممکن است کاملاً متفاوت از نوع رزومه هایی باشد که به نوشتن آن عادت کرده اید. نکات کلیدی که هنگام نوشتن در قالب رزومه کانادایی باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:

  • رزومه باید حداکثر به 1-2 صفحه محدود شود.
  • اطلاعات باید مربوط به موارد کلیدی مبتنی بر موفقیت باشد.
  • عکس درج نکنید.
  • رزومه را تمیز ، منظم ، حرفه ای و عاری از خطاهای دستوری و املایی نگه دارید.

رزومه کانادایی شما همچنین باید شامل این اطلاعات به ترتیب زیر باشد:

  • اطلاعات تماس: شامل نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس ایمیل ، آدرس LinkedIn. اطلاعات تماس باید در بالای رزومه شما قرار داده شود.
  • خلاصه شغل: سه تا پنج جمله که نقاط قوت و شایستگی های اصلی شما را شرح می دهند.
  • سابقه کار: هنگام ذکر تجربیات شغلی خود ، با تجربیاتی شروع کنید که بیشترین ارتباط را با موقعیت دارند. با عنوان شغلی خود شروع و سپس شرکت ، آدرس و سپس سالهای خدمت را ذکر کنید. نقاط اصلی خود را به این شکل قالب بندی کنید: مسئولیت ، و به دنبال آن سود یا نتیجه. جملات خود را با کلمات عملی شروع کنید. تجربه کاری خود را در مشاغلی که در 10 سال گذشته داشته اید ادامه دهید.
  • پیشرفت تحصیلی: همیشه مدرک ، رشته و نام مدرسه خود را ذکر کنید. بسته به توصیه نویسنده شما ممکن است سال فارغ التحصیلی اضافه یا حذف شود: در برخی موارد ، بهتر است آن را نمایش دهید ، در برخی دیگر – پنهان کنید. تمام مقاطع را به ترتیب زمان بندی معکوس با شروع با بالاترین سطح تحصیلی لیست کنید. اگر قبلاً از کالج فارغ التحصیل شده اید مجبور نیستید تحصیلات دبیرستان خود را وارد کنید.

شما همچنین می توانید مهارت های فنی ، فرصت های داوطلبانه و مشارکت مدنی را به شرطی که مربوط به شغل مورد نظر باشد ، اضافه کنید.

بایدها و نبایدهای رزومه به سبک کانادایی

اکنون که می دانید هنگام ساختن رزومه کانادایی خود باید به چه نکاتی توجه داشته باشید در اینجا برخی از بایدها و نبایدها به شما کمک می کنند.

بایدها

رزومه ای هدفمند بنویسید: آیا عادت دارید که یک رزومه با قالب تک برای همه مشاغلی که برای آنها درخواست می دهید ارسال کنید؟ متأسفانه این روش به ندرت در کانادا کار می کند. شما باید رزومه خود را طوری تنظیم کنید که هر یک از اطلاعات مربوط به موقعیتی باشد که برای آن درخواست می کنید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که رزومه یا cv شما شامل کلمات کلیدی است (مهارت ها، تواناییها، ویژگی ها و اعتباراتی که کارفرما به دنبال آنهاست و در آگهی های استخدامی مشهود است.

رزومه خود را تصحیح کنید: به یاد داشته باشید که از نظر استخدام کننده یا مدیر استخدام، رزومه شما بهترین نمایندگی حرفه ای از خود شما است و از نظر آنها هرگونه خطا یا اشتباهی نشان می دهد که شما بی خیال هستید و به کار خود افتخار نمی کنید. بنابراین رزومه خود را تا زمانی که مطمئن نشدید از جنبه کمال، کامل نیست، ارسال نکنید. از یک دوست انگلیسی و یا یک رزومه نویس حرفه ای نیز بخواهید که آن را مرور کند. برای پیدا کردن رزومه نویسان زبده بین المللی اینجا کلیک کنید.

دستاوردهای خود را به شیوه ای قابل اندازه گیری نشان دهید: هنگام لیست دستاوردهای خود نتایج قابل اندازه گیری آنها را برجسته کنید. به عنوان مثال فقط نگویید که افراد تازه کار را آموزش داده اید (جزئیاتی در مورد نحوه آموزش شما به آنها برای تبدیل شدن به کارکنان بهتر ارائه دهید و نتایج مثبت را به طور مختصر توضیح دهید.)

صادق باشید: برای جلب نظر مدیر استخدام، مهارتها و تجربیات خود را بزرگنمایی نکنید. اگر در یک دروغ گرفتار شوید ممکن است شانس استخدام خود را به طور کلی از دست بدهید. به مهارت ها و توانایی های نرم خود اطمینان داشته باشید.

نباید ها

اطلاعات غیر ضروری را وارد نکنید: کانادا قوانین سختگیرانه ای در مورد فرق گذاری دارد. بنابراین باید رزومه خود را از هرگونه اطلاعات شخصی غیر ضروری که ممکن است تبعیض آمیز باشد مانند نژاد، جنسیت، ملیت، دیدگاه های سیاسی، وضعیت تاهل و غیره دور نگه دارید. این مهم است که هرگز شماره بیمه تامین اجتماعی یا بیمه خود را در رزومه خود قید نکنید.

از ضمایر شخصی استفاده نکنید: استفاده از ضمایر مانند “من” {I}، “برای من” {me} یا “برای خودم” {my} را کنار بگذارید زیرا استفاده از آنها قبلاً بطورضمنی بیان شده است. به همین ترتیب از حروف تعریف و اضافه کم استفاده کنید.

سرگرمی ها یا علایق را وارد نکنید: مگر اینکه سرگرمی ها و علایق شما به موقعیت مربوط باشد و بهتر است در رزومه خود به هیچ عنوان به آنها اشاره نکنید. سرگرمی ها و علایق چیزهای زیادی در مورد شما می گویند و شما نمی خواهید آنها قضاوت کارفرمای بالقوه شما را تغییر دهند.

تعمیم ندهید: از اظهارات مبهم یا کلی ، مانند ارائه لیستی از مسئولیت های خود اجتناب کنید. به عنوان مثال به جای گفتن “مسئول بهبود کارایی و صرفه جویی در هزینه : Responsible for improving cost efficiencies and savings”.  مثالهای ملموس ارائه دهید و تجربه خود را شخصی سازی کنید.

پنج نکته مهم برای ارسال موفقیت آمیز رزومه به سبک کانادایی

ایجاد یک رزومه مناسب که از فرم رزومه کانادایی پیروی می کند نیاز به تلاش دارد و شما نمی خواهید تمام کارهایی که انجام داده اید به هدر برود. نکات زیر را در نظر داشته باشید تا شانس خود را برای مصاحبه افزایش دهید.

  1. رزومه شما ابزاری برای تضمین مصاحبه است: اگرچه واضح است که مهم است اما همه اینها در مرحله درخواست شما گنجانده نمی شود. لازم نیست کل سابقه خود را در آن قرار دهید. بر برجسته کردن مهارت ها و تجربیات اصلی تمرکز کنید. از مصاحبه خود برای جزئیات بیشتر در مورد رزومه خود استفاده کنید.
  2. خواندن و فهمیدن آن را آسان کنید: استخدام کنندگان معمولاً کمتر از 30 ثانیه برای مرور اجمالی رزومه وقت صرف می کنند بنابراین اگر رزومه شما در این مدت کوتاه توجه آنها را جلب نکند به احتمال زیاد به سمت سطل زباله رفته است.
  3. رزومه خود را در قالب .pdf یا .doc ذخیره کنید: شما می توانید رزومه کانادایی خود را در قالب .pdf یا .doc ذخیره کنید تا قالب بندی سازگار باشد و کارفرمایان بتوانند به راحتی سند را باز کنند.
  4. دستورالعمل های ارسال نامه را به طور کامل دنبال کنید: گرچه باید توجه داشت که باید از قالب رزومه کانادا پیروی کنید اما کارفرما استخدام کننده یا مدیر استخدام ممکن است درخواست های خاصی داشته باشند مانند قرار دادن موقعیت بلافاصله زیر عنوان موضوع. رعایت دقیق دستورالعمل های خاص ضروری است. اگر این کار را نکنید این احتمال وجود دارد که رزومه شما به لیست نهایی نرسد.
  5. آن را برای شخص مناسب ارسال کنید؛ بی فکر اقدام نکنید : اطمینان حاصل کنید که رزومه خود را به آدرس ایمیل موجود در پست شغلی ارسال کنید. اگرچه می توانید با انتخاب مدیر استخدام یک قدم فراتر بگذارید تا شانس خود را برای دستیابی به شغل افزایش دهید. برای دریافت آدرس ایمیل وی به وب سایت شرکت مراجعه کنید.

رزومه کاری برای کانادا - شرکت رزومه پرو resumepro.ir