HTC Desire 820 دومین تلفن هوشمند با پردازنده 64 بیتی کوالکام (IFA 2014)

در مراسم اختصاصی شرکت HTC شاهد معرفی فبلت زیبای Desire 820 بودیم که اولین استفاده کننده از چیپ 8 هسته ای کوالکام اسنپدراگون 615 است. این پردازنده که از چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی در کنار چهار هسته 1 گیگاهرتزی با معماری Cortex A53 ساخته شده است، دومین پردازنده 64 بیتی ساخت کوالکام است که در […]

در مراسم اختصاصی شرکت HTC شاهد معرفی فبلت زیبای Desire 820 بودیم که اولین استفاده کننده از چیپ 8 هسته ای کوالکام اسنپدراگون 615 است.

این پردازنده که از چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی در کنار چهار هسته 1 گیگاهرتزی با معماری Cortex A53 ساخته شده است، دومین پردازنده 64 بیتی ساخت کوالکام است که در تلفنهای هوشمند به کار رفته است.

لازم به توضیح است بر اساس توضیحات شرکت ARM، هسته های A53 که میتوان گفت نسخه ی 64 بیتی Cortex A7 هستند، دارای بهینه ترین مصرف انرژی در میان طراحی های ARM برای موبایل خواهند بود؛ بنابراین شاید از این به بعد شاهد یک جهش در عمر باتری دستگاه های موبایل باشیم که بسیار عالی خواهد شد.

نکته ی قابل ذکر دیگر این است که متاسفانه سیستم عامل اندروید هنوز یک سیستم عامل 32 بیتی است که باعث میشود پردازنده نتواند قدرت اصلی خود را به رخ بکشد و برای همین این پردازنده شاید مقداری در بنچمارک ها کم بیاورد. (در زیر میتوانید دو تست بنچمارک که توسط gsmarena منتشر شده است را مشاهده نمایید)

اسنپدراگون 615 همچنین با پردازنده گرافیکی Adreno 405 عرضه شده است که قرار است به اندازه ی یک میان رده ی خوب بازدهی داشته باشد.

این تلفن هوشمند همچنین به 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقا از طریق درگاه MicroSD مجهز شده است. نمایشگر 5.5 اینچ LCD آن نیز با رزولون 1280 در 720 پیکسل، چگالی 267 پیکسل بر اینچ رابه ارمغان می آورد که هرچند شاید زیاد بنظر نرسد، اما به هیچ وجه کم هم نیست.

از دیگر مشخصات این فبلت میتوان به دوربین پشتی 13 مگاپیکسل با دیافراگم 2.2 و دوربین جلویی 8 مگاپیکسل برای گرفتن سلفی های بسیار با کیفیت اشاره کرد. با این وضعیت پیشرفت دوربین های سلفی روی تلفنهای هوشمند، ظاهرا قرار است بزودی شاهد استفاده از سنسورهای مشابه در دو طرف گوشی های موبایل باشیم!

گذشته از آن، باتری 2600 میلی آمپری نیز مقداری برای این فبلت کم بنظر می آید که البته امیدواریم اچ تی سی فکری به حال عمر باتری کرده باشد. (شاید هم این شرکت فقط منتظر اندروید ال هست!)

سیستم عامل به کار رفته نیز اندروید 4.4 بوده و رابط کاربری HTC Sense 6 نیز روی آن بصورت پیشفرض نصب شده است.

این تلفن هوشمند در رنگ های سفید، نارنجی، نوک مدادی، صورتی روشن و آبی روشن از اواخر سپتامبر و بصورت جهانی عرضه خواهد شد، اما هنوز از قیمت آن حرفی به میان آورده نشده است.

HTC Desire 820_Santorini White

 

 

بنچمارک های منتشر شده از اچ تی سی Desire 820 و کوالکام اسنپدراگون 615

htc-desire-820-benchmark

لینک کوتاه | منبع : anandtech

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال