هوآوی قصد دارد تا سال 2021 از اپل و سامسونگ پیشی بگیرد

طبق گفته‎ی یکی از مقامات بلندمرتبه‎ی شرکت هوآوی، این غول دنیای ارتباطات مخابراتی چینی قصد دارد تا سال 2021 تبدیل به بزرگ‎ترین تولید‎کننده‎ی گوشی‎هوشمند جهان تبدیل شود. هفته‎ی گذشته در کنفرانس فناوری Converge سال 2016 در کشور هنگ‎کنگ آقای ریچارد یو از این شرکت اظهاراتی را بیان کرد. طبق آخرین اخبار شنیده شده از سوی […]

طبق گفته‎ی یکی از مقامات بلندمرتبه‎ی شرکت هوآوی، این غول دنیای ارتباطات مخابراتی چینی قصد دارد تا سال 2021 تبدیل به بزرگ‎ترین تولید‎کننده‎ی گوشی‎هوشمند جهان تبدیل شود.

هفته‎ی گذشته در کنفرانس فناوری Converge سال 2016 در کشور هنگ‎کنگ آقای ریچارد یو از این شرکت اظهاراتی را بیان کرد.

طبق آخرین اخبار شنیده شده از سوی شرکت‎های تحلیل‎گر بازار، هوآوی با توجه به تعداد واحدهای گوشی‎‎هوشمندی که به بازار عرضه کرده است، رتبه‎ی سوم را در رده‎بندی جهانی تولید‎کنندگان گوشی هوشمند در اختیار دارد. شرکت IDC تخمین می‎زند که سهم هوآوی از بازار جهانی 8.3 درصد است و از این نظر پشت سر شرکت‎های سامسونگ و اپل قرار می‎گیرد که به ترتیب 23 و 15 درصد بازار گوشی‎های هوشمند را به خود اختصاص داده‎اند.

ولی زمانی که بحث عملکرد اخیر این شرکت کشیده می‎شود، هوآوی توانسته است یک روند رو به رشد را در زمانی که هم اپل و سامسونگ با موانع جدی روبرو شده‎اند، در پیش بگیرد. از آغاز سال جاری میلادی، تخمین زده می‎شود که هوآوی در عرضه‎ی گوشی‎های هوشمند یک افزایش ثبت‎شده‎ی 59 درصدی داشته باشد. در مقابل نمودار تعداد عرضه‎ی گوشی‎های سامسونگ به شکل خطی صاف و برای اپل رو به کاهش بوده است.

آقای “یو” می‎گوید که تا سال 2021، شرکت هوآوی قصد دارد که 25 درصد سهم بازار جهانی گوشی‎های هوشمند را در اختیار داشته باشد. با توجه به رشد رو به کاهش بازار گوشی‎های هوشمند و رشد سهم بازار محصولات تولیدکنندگان محلی گوشی‎هوشمند، چنین هدفی یقینا بلندپروازانه است، ولی “یو” اعلام کرده که این شرکت کاملا صبور است. طبق گزارشی که به صورت رسمی تایید نشده، سال 2015 شاهد این بود که هوآوی تقریبا 9.2 میلیارد دلار صرف امور توسعه و تحقیق کند، که به نسبت هزینه‎ی 8.1 دلاری اپل در این بخش، بیشتر بوده است.

“یو” با نگاه به آینده می‎گوید که هوآوی نسبت به قوی کردن توانایی خود در عرضه‎ی گوشی‎های رده‎بالای هوشمند ادامه خواهد داد و در ادامه تاکید داشته است که این شرکت بدون داشتن حضوری قوی در این بخش از بازار نمی‎تواند به یک پیشروی جهانی در این حوزه تبدیل شود.

در برابر این شرکت برای کسب عنوان بزرگترین تولیدکننده‎ی گوشی‎های هوشمند جهان، یک مانع به چشم می‎خورد که باید در راستای این هدف بر آن غلبه کند و آن هم کسب جایگاه قوی در بازار ایالات متحده است. در حال حاضر، این شرکت گوشی‎های هوشمند پرچم‎دارش را در فروشگاه‎های تحت وب ایالات‎ متحده‎ی خود نمی‎فروشد، گرچه در چند ماه آینده این روند شاید تغییر کند چون گفته می‎شود هوآوی قصد دارد گوشی جدید P9 خود را روانه‎ی بازار کشوری کند که اپل سلطان آن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال