همکاری هوآوی و مدیران سابق نوکیا برای ساخت سیستم‌عامل جدید موبایل

اگر خبرهای منتشر شده از وب‌سایت خبری The information درست باشند، هوآوی در حال کار بر روی پلتفرم اختصاصی خود بوده که در صورت کاهش محدودیت‌های سیستم‌عامل اندروید به مشکل بزرگی برنخورد و از طرفی دیگر، وابستگی خود را به پلتفرم محبوب شرکت گوگل کاهش دهد. شرکت هوآوی که هم‌اکنون به عنوان سومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند […]

اگر خبرهای منتشر شده از وب‌سایت خبری The information درست باشند، هوآوی در حال کار بر روی پلتفرم اختصاصی خود بوده که در صورت کاهش محدودیت‌های سیستم‌عامل اندروید به مشکل بزرگی برنخورد و از طرفی دیگر، وابستگی خود را به پلتفرم محبوب شرکت گوگل کاهش دهد.

شرکت هوآوی که هم‌اکنون به عنوان سومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در دنیا شناخته می‌شود، برنامه‌های بسیاری را برای کنار زدن دو غول دیگر یعنی سامسونگ و اپل در ذهن خود می‌پروراند؛ این شرکت برای رسیدن به چنین هدفی در آمریکا و حتی در قاره‌ی اروپا، باید خود را بیشتر از گذشته به کاربران بشناسد و برند هوآوی را در میان این کشورها، به همگان آشنا سازد.

شاید هوآوی سومین تولید‌کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در دنیا باشد و در قاره‌ی آسیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد، اما رابط کاربری این شرکت با تغییرات گسترده بر روی اندروید، بیشتر به رابط کاربری گوشی‌های اپل و سیستم‌عامل iOS شباهت دارد تا رابط کاربری اندروید و حتی از Touchwiz شرکت سامسونگ و Sense اچ‌تی‌سی هم کندتر است. رابط کاربری  EMUI 4.1 را در گوشی P9 این شرکت مثال می‌زنیم که با نگاهی ساده می‌توانید شباهت آن را به رابط کاربری iOS اپل متوجه شوید و تقریبا می‌توان گفت EMUI 4.1 هیچ شباهتی به رابط کاربری گوشی‌های نکسوس که از اندروید خام استفاده می‌کنند ندارد.

حال یکی از طراحان رابط کاربری شرکت اپل که در شرکت هوآوی فعالیت می‌کنند در حال بازسازی این رابط کاربری است. Abigail Brody علاوه‌بر بازسازی EMUI، می‌خواهد پلتفرم جدیدی را برای شرکت هوآوی هم تهیه کند تا در صورت محدود شدن امکانات سیستم‌عامل اندروید، آن‌ها برنامه‌ای جداگانه را برای گوشی‌های آینده‌ی خود در نظر داشته باشند. گفته شده که طراحان سابق شرکت نوکیا هم حالا عضو این شرکت چینی شده‌اند و همگی بر روی این سیستم‌عامل کار می‌کنند.

درحال حاظر، هوآوی به سیستم‌عامل شرکت گوگل متعهد است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها مگر در شرایط خاصی با اندروید خداحافظی کند. درهرصورت، این اولین بار است که چنین شایعه‌ای در مورد این شرکت شنیده شده و حتی اگر این داستان هم سرانجامی داشته باشد، بدون‌شک پلتفرم انحصاری هوآوی در مراحل آغازین خود قرارداشته و زمان زیادی سپری خواهد شد تا این سیستم‌عامل را از سوی این شرکت شاهد باشیم.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال