شایعات از تولید ساعت هوشمند تایزنی توسط هوآوی حکایت دارند

طبق گزارشی که امروز در یکی از روزنامه‎‎های کره‎جنوبی منتشر شد، شرکت هوآوی در حال کار بر روی یک ساعت‎هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‎عامل تایزن است. برخلاف سایر تولیدکنندگان مهم دستگاه‎های موبایل، هوآوی در طول ماه‎های گذشته فعالیت چندانی در صنعت ساعت‎هوشمند نداشته است. آخرین ساعت‎هوشمند هوآوی محصولی اختصاصی به اسم Watch بود که تاریخ […]

طبق گزارشی که امروز در یکی از روزنامه‎‎های کره‎جنوبی منتشر شد، شرکت هوآوی در حال کار بر روی یک ساعت‎هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‎عامل تایزن است.

برخلاف سایر تولیدکنندگان مهم دستگاه‎های موبایل، هوآوی در طول ماه‎های گذشته فعالیت چندانی در صنعت ساعت‎هوشمند نداشته است. آخرین ساعت‎هوشمند هوآوی محصولی اختصاصی به اسم Watch بود که تاریخ عرضه‎ی آن به اواخر سال 2015 میلادی بر می‎گردد. از آن زمان به بعد، ما چیز زیادی در رابطه با ساعت‎‎های هوشمند ساخت هوآوی نشنیده‎ایم.

با آن‎که هوآوی به صورت رسمی موقعیت خود در این رابطه با اعلام نکرده است، تاریخ این شایعه به گذشته و با نقل قول گرفتن از یکی از مدیران اجرایی ناشناس بخش ساعت‎هوشمند هوآوی بر می‎گردد که ادعا داشت این شرکت منتظر است که شرکت‎های رقیب محصولات خود را بهبود بخشند. به ویژه، ادعا شد که هوآوی منتظر این است که ابتدا محصولات رقیب کوچکتر شوند و پردازنده‎هایی برای کارآیی بیشتر در خود جا دهند، سپس این شرکت قصد ساخت یک ساعت‎هوشمند دیگر را داشته باشد.

اگر این شایعه جدید از روزنامه‎ی JoongAng Ilbo صحیح باشد، هوآوی در حال همکاری با سامسونگ برای ساخت ساعت‎هوشمندی بر اساس سیستم‎عامل تایزن است. سامسونگ در توسعه‎ی سیستم‎عامل تایزن مبتنی بر لینوکس حرف اول را می‎زند و ساعت‎هوشمند ساخت هوآوی اولین دستگاه غیر سامسونگی است که از تایزن استفاده خواهد کرد.

این گزارش هم‎چنین ادعا می‎کند که هوآوی از تصمیم فعلی گوگل در رابطه با سیستم‎عامل بسته‎ی اندروید وِیر راضی نیست. بر خلاف ساعت‎های هوشمند و تبلت‎ها، گوگل شخصی‎سازی رابط کاربری در دستگاه‎های با سیستم‎عامل اندروید ویر را محدود می‎کند. به یاد داشته باشید که این اولین گزارشی نیست که مدعی می‎شود هوآوی به دنبال جایگزینی برای اندروید است، همین چند ماه قبل شایعه شده بود که این برند چینی حتی در نظر دارد سیستم‎عامل مخصوص به خود را بسازد. در حال حاضر، این گزارش توسط مقامات هوآوی رد شده است ولی تا چیزی نباشد، چیزی گفته نمی‎شود.

در رابطه با سامسونگ، یکی از سخنگویان شرکت سامسونگ در رابطه با این اطلاعات حرفی نزده است و مدعی شده که این شرکت کره‎ای هیچ درخواست همکاری رسمی از سوی هوآوی هنوز دریافت نکرده است. با توجه به طبیعت متن باز بودن تایزن، هوآوی می‎تواند بدون همکاری رسمی سامسونگ بر روی یک دستگاه تایزنی کار کند، که البته این به معنای رد این گزارش نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال