مشخصات جدید لو رفته از گوشی Mate 8 هواوی نشان از یک گوشی فوق‌العاده دارند

بدنه کاملا فلزی، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ 6.0 اینچی، حسگر اثر انگشت بسیار دقیق و سریع و دوربین بسیار پرقدرت 13 مگاپیکسلی، همگی از مشخصات فنی بارز فبلت میت 7 هواوی بودند. اما این پایان داستان نبوده و این شرکت چینی در حال برنامه‌ریزی به منظور تولید نسل بعدی این گوشی به نام Mate 8 یا […]

بدنه کاملا فلزی، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ 6.0 اینچی، حسگر اثر انگشت بسیار دقیق و سریع و دوربین بسیار پرقدرت 13 مگاپیکسلی، همگی از مشخصات فنی بارز فبلت میت 7 هواوی بودند. اما این پایان داستان نبوده و این شرکت چینی در حال برنامه‌ریزی به منظور تولید نسل بعدی این گوشی به نام Mate 8 یا مشخصاتی چشمگیر‌تر است.

اخیرا در مورد فبلت جدید شرکت هواوی حرف‌هایی به میان آورده شده بود و حتی تصاویری نیز از این گوشی در فضاهای اینترنتی منتشر شده بود. اما در نهایت متوجه شدیم که این خبرها و شایعات با خبرهای مربوط به گوشی Mate S این شرکت کاملا مخلوط شده و در واقع تشخیص خبر درست در این زمینه در مورد گوشی میت 8 هواوی کمی مشکل شد. به تازگی منبعی جدید، ادعا کرده است که در مورد این گوشی، اطلاعات و مشخصات دقیقی به همراه عکس‌های نزدیک از آن دارد.

gsmarena_002

بر اساس گزارشات و خبرهای منتشر شده، میت 8 همانند نسل قبلی خود دارای نمایشگری به ابعاد 6.0 اینچ بوده و البته دقت این نمایشگر معادل 1440p خواهد بود. علاوه بر آن این فبلت به تراشه جدید شرکت هواوی به نام کیرین 950 های‌سیلکون نیز مجهز خواهد بود. با توجه به معماری 16 نانومتری به همراه فناوری FinFET و همچنین معماری big.LITTLE به کار رفته در این چیپ، شرکت هواوی قول داده است، کاربران عملکرد پردازشی بسیار خوب و بی‌سابقه‌ای را از این قطعه در این گوشی خواهند دید. لازم به ذکر است که تراشه کیرین 950 هواوی در بخش CPU خود دارای چهار هسته کورتکس A72 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز به همراه چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز بوده و با توجه به هسته‌ها و میزان فرکانس کاری، مسلما به رقیبی جدی برای تراشه‌های اگزینوس 7420 سامسونگ و اسنپدراگون 810 کوآلکام تبدیل خواهد شد.

gsmarena_003

اما در بخش بحث برانگیز GPU (واحد گرافیکی) تراشه‌ کیرین 950 شرکت هواوی چه می‌گذرد؟! این قسمت از تراشه این بار بسیار شگفت‌آور ظاهر شده است. واحد گرافیکی ARM Mali-T880 که به احتمال بسیار زیاد، کمک پردازشگر i7 به همراه چیپ صوتی مستقل Tensilica Hi-Fi 4 در کنار آن قرار خواهد گرفت، از مشخصات بارز این بخش خواهند بود. در حقیقت، این مجموعه توسط شرکت های‌سیلکون در کنار هم قرار گرفته‌اند. میزان سه یا چهار گیگابایت حافظه RAM به همراه میزان حافظه‌های داخلی 32 و یا 64 گیگابایت، از دیگر مشخصات فنی این گوشی 6.0 اینچی خواهند بود.

gsmarena_004

البته این پایان کار نبوده و شگفتی‌های این گوشی هنوز ادامه دارد. نسخه سه گیگابایتی این فبلت را می‌توانید با قیمت 520 دلار خریداری کنید. نسخه پرقدرت و سطح‌ بالاتر آن نیز با قیمت 610 دلار قابل خریداری می‌باشد. بر اساس گزارشات منتشر شده، میت 8 هواوی قبل از شروع سال جدید میلادی و به احتمال زیاد  در اواخر ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر وارد بازارهای فروش جهانی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال