هابل یکی از بزرگترین سیاهچاله های کیهان را شناسایی کرد

سیاهچاله کشف شده توسط هابل حدود ۴.۵ میلیارد برابر از خورشید بزرگتر است و یک سیاهچاله عظیم محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر ثبت شده توسط هابل یک کهکشان بیضوی به نام مسیه ۶۰ را نشان می دهد که در کنار آن یک کهکشان مارپیچی مایل به رنگ آبی […]

سیاهچاله کشف شده توسط هابل حدود ۴.۵ میلیارد برابر از خورشید بزرگتر است و یک سیاهچاله عظیم محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر ثبت شده توسط هابل یک کهکشان بیضوی به نام مسیه ۶۰ را نشان می دهد که در کنار آن یک کهکشان مارپیچی مایل به رنگ آبی به نام NGS4747 قرار دارد. در مرکز این کهکشان یک سیاهچاله عظیم کشف شد که اندازه آن حدود ۴.۵ میلیارد بزرگتر از خورشید است و این موضوع آن را به یکی از پرجرم ترین سیاهچاله کشف شده تاکنون تبدیل می کند.

کهکشان مسیه در صورت فلکی دوشیزه قرار دارد که فاصله آن تا زمین حدود ۵۴ میلیون سال نوری است. قطر آن برابر ۱۲۹ هزار سال نوری محاسبه شده است. به گفته ستاره شناسان امکان مشاهده آن سی جی با کمک تلسکوپ های عظیم وجود دارد. دو کهکشان نام برده تشکیل یک جفت کهکشانی می دهند با این حال تاکنون ستاره جدیدی تشکیل نشده است. تعامل این دو کهکشان باعث سردرگمی دانشمندان شده است. به گفته آنها احتمالا این دو واقعا در تعامل با یکدیگر هستند.

تلسکوپ فضایی هابل از سه دهه پیش تاکنون در حال فعالیت است و ارسال آن یکی از مهمترین ماموریت های کیهانی انجام شده توسط ناسا محسوب میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال