IBM از هوش مصنوعی برای تعیین شدت بیماری پارکینسون استفاده می کند

موسسه آی بی ام به همراه محققینی از موسسه Mjf برنامه جدیدی توسعه دادند که در آن با استفاده از هوش مصنوعی می توان شدت بیماری پارکینسون را در آینده کنترل کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به پارکینسون اطلاع […]

موسسه آی بی ام به همراه محققینی از موسسه Mjf برنامه جدیدی توسعه دادند که در آن با استفاده از هوش مصنوعی می توان شدت بیماری پارکینسون را در آینده کنترل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به پارکینسون اطلاع یافت. پیش از این نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص برخی بیماری ها همانند عارضه کلیوی و برخی سرطان ها استفاده شده بود. پژوهشگرانی از موسسه ام جی اف و IBM تلاش کردند تا با استفاده از یادگیری ماشینی برخی علائم و نشانه های بیماری پارکینسون را از طریق هوش مصنوعی شناسایی کنند .

پارکینسون در هر فرد بیمار یک نوع عارضه ایجاد خواهد کرد و معمولاً پزشکان برای تعیین پیشرفت بیماری و یا وخامت آن با چالش هایی مواجه هستند. اما با استفاده از داده های جمع آوری شده از سال ۲۰۱۸ تاکنون و یادگیری ماشینی با استفاده از هوش مصنوعی الگوهایی برای پیش بینی این بیماری و شدت عوارض آن در آینده ساخته شده است. این محققان تلاش کردند تا به وسیله این ابزار به پزشکان در شناسایی آسیب‌های بلند مدت کمک کنند.

این محققان در آینده تلاش خواهند کرد تا از طریق تصویربرداری عصبی ارزیابی هایی را انجام دهند تا بتوانند موارد زمینه ساز این بیماری و همچنین دلایل پیشرفت آن را درک کنند. هم اکنون این بیماری حدود ۶ میلیون نفر را درگیر خود کرده و هنوز هیچ درمانی برای آن کشف نشده است.

نویسندگان این تحقیق که در نشریه علمی لانست به چاپ رسیده است در مورد این ابزار گفته اند: طبق تحقیقات انجام شده پیشرفت این بیماری از طریق مسیرهای گوناگون انجام می گیرد و ما در این تحقیق متوجه اشکال مختلف بروز این بیماری شده ایم. با استفاده از داده های قبلی و یادگیری های هوش مصنوعی عوارض پیشرفته آن شناسایی شده و می توان به پیش بینی دقیق در این زمینه رسید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال