شناسایی نوع صدای گوش می‌تواند جهت نگاه را مشخص کند

محققان می‌گویند با شناسایی نوع صدای گوش می‌توان متوجه شد که فرد در حال نگاه کردن به کدام سمت است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان پیش از این متوجه شدند در زمان حرکت چشم‌ها گوش‌ها صدای نامحسوسی مانند صدای جیرجیر تولید می‌کنند. با استفاده از این داده‌ها پژوهشگران روشی را ابداع […]

محققان می‌گویند با شناسایی نوع صدای گوش می‌توان متوجه شد که فرد در حال نگاه کردن به کدام سمت است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان پیش از این متوجه شدند در زمان حرکت چشم‌ها گوش‌ها صدای نامحسوسی مانند صدای جیرجیر تولید می‌کنند. با استفاده از این داده‌ها پژوهشگران روشی را ابداع کردند که در آن برای تشخیص جهت نگاه فرد از تجزیه و تحلیل صداهای گوش استفاده می‌شود. در حال حاضر امکان شنیدن آگاهانه این صداها وجود ندارد اما یک میکروفون بسیار حساس در کانال گوش می‌تواند آن را دریافت کند.

پروفسور جنیفر گرو از دانشمندان ارشد این مطالعه در این مورد می‌گوید این حرکات معمولاً در زمان انجام حرکات چشم باعث تحریک مغز شده و بدین ترتیب انقباض عضلات گوش میانی یا سلول‌های موی گوش را به دنبال خواهند داشت. هر کدام از آنها باعث کاهش صداهای بلند یا تقویت صداهای آرام می‌شوند.

محققان در مطالعات خود آزمایش ساده‌ای را روی یک گروه تحقیقاتی استفاده کردند. آنها باید حرکات یک نقطه سبز روی صفحه رایانه را بدون حرکت سر و تنها از طریق ردیابی بصری انجام می‌دادند. یک دوربین برای ثبت ردیابی چشم و جهت نگاه آنها قرار داده شده بود. در کانال گوش نیز برای ضبط صداهای گوش یک میکروفون قرار گرفت. در نهایت دانشمندان موفق شدند با شناسایی نوع صدای گوش هر شرکت کننده مقصد نگاه او را تشخیص داده و متوجه شوند که نگاه وی به کجا متمرکز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال