ایلان ماسک نیز از آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه گله کرد

آزمایش ضد ماهواره روسیه و زباله های فضایی ایجاد شده توسط آن برای اسپیس ایکس نیز دردسرساز شد. به طوری که برخی از ماهواره های اینترنتی استارلینک به جهت عدم برخورد با این زباله های فضایی مجبور به تغییر مسیر شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس از […]

آزمایش ضد ماهواره روسیه و زباله های فضایی ایجاد شده توسط آن برای اسپیس ایکس نیز دردسرساز شد. به طوری که برخی از ماهواره های اینترنتی استارلینک به جهت عدم برخورد با این زباله های فضایی مجبور به تغییر مسیر شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس از دردسر این شرکت در رابطه با زباله های فضایی آزمایش ضد ماهواره روسیه خبر داده بود. این آزمایش در ۱۵ نوامبر باعث انفجار یک ماهواره دو تنی شد. هزاران قطعه فضایی حاصل از این انفجار زباله های فضایی زیادی را تولید کرد. بطوری که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی این اقدام روسیه را محکوم کردند.

اسپیس ایکس نیز که تاکنون در این مورد سکوت کرده بود در توییتی از تغییر مسیر ماهواره ها با هدف عدم برخورد احتمالی به زباله ها خبر داد. ماهواره های این شرکت نیز به زباله های فضایی روسیه بسیار نزدیک هستند. جهت کاهش احتمال برخورد مجبور به تغییر مدار ماهواره هایخود شدند. استارلینک هم اکنون ۱۸۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد که در فاصله ۵۰ کیلومتری از زمین در گردش هستند. به این ترتیب حدود ۸۰ کیلومتر پایین تر از مدار ماهواره منفجر شده روسیه قرار دارند. اما انفجار این ماهواره روسی باعث انتقال زباله های فضایی به برای بالا تر و پایین تر شد.

پس از این اتفاق، تیم فلوهر، از دفتر ردیابی زباله های فضایی آژانس فضایی اروپا به اسپیس ایکس در مورد افزایش عملیات های جلوگیری از برخورد و همچنین حجم کار زیاد در مدار ۶۰۰ کیلومتری از زمین هشدار داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال