ایلان ماسک از ساخت نمونه اولیه موشک استارشیپ با سرعت مافوق صوت خبر داد

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد موشک استارشیپ بعدی را به صورت مافوق صوت بسازد. ایلان‌ماسک به عنوان بنیانگذار این شرکت خصوصی اعلام کرد استارشیپ بعدی موسوم به SN16 احتمالاً با سرعت مافوق صوت پرواز خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک جدید استارشیپ  SN16 یک موشک مافوق صوت خواهد بود. طی […]

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد موشک استارشیپ بعدی را به صورت مافوق صوت بسازد. ایلان‌ماسک به عنوان بنیانگذار این شرکت خصوصی اعلام کرد استارشیپ بعدی موسوم به SN16 احتمالاً با سرعت مافوق صوت پرواز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک جدید استارشیپ  SN16 یک موشک مافوق صوت خواهد بود. طی اقدام عجیب این شرکت SN16 از کارخانه بوکاچیکا در تگزاس به باغ موشک در کنار نمونه‌های اولیه وسایل نقلیه مریخی که کنار گذاشته می‌شوند قرار گرفت. گمان می‌رفت این موشک دیگر مورد استفاده قرار نگیرد. اما ایلان‌ماسک در توییت اخیر خود اعلام کرد قرار است از SN16 در یک آزمایش پرواز مافوق صوت استفاده شود. بدین ترتیب این موشک به زودی تسن های بعدی خود را برای آزمایش سرعت های مافوق صوت انجام خواهد داد.

موشک استارشیپ SN16 نمونه بهبود یافته موشک SN15 بوده است که توانست در آزمایش های انجام گرفته به سرعت های مافوق صوت در اولین پرواز مداری استارشیپ برسد.

پس از موفقیت هایی که موشک SN16 در پرواز به ماه انجام داد این شرکت قصد دارد موفقیت های مربوط به این نمونه اخیر را تکرار کرده اما بهبودهایی را نیز در نمونه جدید انجام دهد. اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ در اواخر سال جاری انجام خواهد گرفت. در صورت موفقیت استارشیپ SN16 در آینده شاهد پرواز های مداری بسیاری در این زمینه خواهیم بود.

 طبق اسناد ثبت شده اسپیس ایکس در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده اولین پرواز مداری این موشک از بوکا چیکا در تگزاس انجام خواهد گرفت. در این پرواز تقویت کننده فوق سنگین نمونه اولیه استارشیپ را به هوا خواهد بود و پس از ۳ دقیقه از آن جدا خواهد شد و پس از آن نیز تقویت کننده قرار است در خلیج مکزیک فرود آید. استارشیپ نیز حدود ۹۰ دقیقه پس از پرتاب و قرارگیری در مدار در هاوایی فرود می آید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال