ایلان ماسک از آغاز آزمایشات بالینی تراشه نورالینک خبر داد

قرار است شرکت نورالینک با مدیریت ایلان ماسک به زودی آزمایشات بالینی خود را برای استفاده از تراشه مغزی نورالینک و کاشت آن در مغز آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت نورالینک مدعی شد تراشه های رایانه‌ای این شرکت برای کاشت در مغز آماده است و به تازگی مراحل پایانی […]

قرار است شرکت نورالینک با مدیریت ایلان ماسک به زودی آزمایشات بالینی خود را برای استفاده از تراشه مغزی نورالینک و کاشت آن در مغز آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت نورالینک مدعی شد تراشه های رایانه‌ای این شرکت برای کاشت در مغز آماده است و به تازگی مراحل پایانی خود را پشت سر گذاشته. این شرکت با هدف تولید تراشه های قابل کاشت در مغز کار خود را آغاز کرده بود و اکنون قرار است یک مدیر کارآزمایی بالینی نیز استخدام کند تا آزمایش های نسل بعدی این رابط ها را به سرانجام برساند.

 البته ممکن است در طول این آزمایش اشتباهات هولناکی نیز انجام گیرد. اما در صورت موفقیت استفاده از این تراشه ها می توان گام حیاتی و مهمی برای قربانیان اختلالات عصبی، آسیب های مغزی، معلولیت و موارد دیگر بیماری برداشته شود. مدیر آزمایشات بالینی این شرکت قرار است مدیریت آزمایش‌های انسانی مورد نظر این شرکت را با قابلیت قبولی در فناوری های پزشکی آینده نگرانه آغاز کند. پیش از این آزمایشاتی با کمک این تراشه روی میمون ها انجام شده بود به طوری که این تراشه های BCI به میمون ها کمک کرد تا بتوانند بازی‌های ویدیویی انجام دهند. نورالینک در آینده با همکاری پزشکان و مهندسان برتر و به کمک داوطلبان آزمایشات بالینی تحقیقات خود را در مورد این فعالیتها با کمک مدیر آینده بخش آزمایشات انجام می دهد. این مدیر آینده با مقررات سختگیرانه این شرکت و تیم مسئول، فعالیت های تحقیقاتی را مدیریت خواهد کرد.

ایلان ماسک پیش از این در مصاحبه خود در وال استریت ژورنال گفته بود: این تراشه تا پایان سال ۲۰۲۲ در انسان استفاده خواهد شد. اما نمیتوان به این مصاحبه دلخوش بود. زیرا پیش از این نیز ماسک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود این تراشه تا سال ۲۰۲۰ در مغز انسان فعال می شود. اما چنین اتفاقی هنوز رخ نداده است. از طرفی آزمایشات انسانی این تراشه نیز باید با تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده انجام گیرد تا بتواند آزمایشات امکان‌سنجی را نیز پشت سر بگذارد. به نظر می رسد این روند بررسی و تایید یکی از مراحل مهم و حیاتی این فناوری به شمار می رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال