ادعای ایلان ماسک در ارتباط با ساخت تراشه نورالینک کمتر از یک سال دیگر

ایلان ماسک رئیس شرکت فناوری ارتباطات مغز نورالینک معتقد است کمتر از یک سال دیگر تراشه این شرکت برای قرار گیری در مغز انسان آماده می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک طی یک گفتگوی زنده با وال استریت ژورنال زمان عرضه تراشه نورالینک را کمتر از یک سال آینده […]

ایلان ماسک رئیس شرکت فناوری ارتباطات مغز نورالینک معتقد است کمتر از یک سال دیگر تراشه این شرکت برای قرار گیری در مغز انسان آماده می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک طی یک گفتگوی زنده با وال استریت ژورنال زمان عرضه تراشه نورالینک را کمتر از یک سال آینده اعلام کرد. به گفته وی این تراشه می‌تواند روی میمون ها کار کند و در آزمایش های انجام گرفته مشخص شد این فناوری ایمن و قابل اطمینان بوده و قابلیت جدا شدن از مغز نیز دارد.

ایلان ماسک در ادامه گفته است: قرار است سال آینده این فناوری روی افرادی که دچار آسیب های نخاعی شدید شدند آزمایش شود. احتمالاً این افراد اولین انسانها یعنی افراد دارای فلج چهار اندام خواهند بود. قبل از استفاده تایید سازمان غذا و دارو نیز نیاز است. نورالینک معتقد است می تواند توانایی از دست رفته این افراد را البته نه به صورت طبیعی به آنها بازگرداند.

نورالینک برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۱ تراشه خود را در مغز یک میمون راه اندازی کرد. این تراشه به میمون امکان بازی با رایانه را با استفاده از قدرت مغز داده بود. همچنین در طول بازی امکان ضبط داده های عصبی و پیش بینی حرکات نیز وجود داشته است. نورالینک از یک تراشه رایانه ای ساخته شده که با کمک سیم های انعطاف پذیر به وسیله یک ربات می‌تواند به مغز متصل شود. قرار است این دستگاه سیگنالهای مغز برای کنترل کننده های حرکتی را دریافت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال