ایلان ماسک در حمایت از نورالینک بیانیه ای را در مورد ادعای شکنجه حیوانات منتشر کرد

ایلان ماسک در حمایت از شرکت نورالینک در بیانیه ای مرگ آن میمون‌ها را تایید کرد اما اتهامات انجمن حامی حقوق حیوانات را نپذیرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در روزهای اخیر یک انجمن حامی حقوق حیوانات نورالینک را به شکنجه میمونها در کاشت تراشه مغزی متهم کرده بود. این گروه […]

ایلان ماسک در حمایت از شرکت نورالینک در بیانیه ای مرگ آن میمون‌ها را تایید کرد اما اتهامات انجمن حامی حقوق حیوانات را نپذیرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در روزهای اخیر یک انجمن حامی حقوق حیوانات نورالینک را به شکنجه میمونها در کاشت تراشه مغزی متهم کرده بود. این گروه با تنظیم شکایتی از شرکت نورالینک و ارائه آن به وزارت کشاورزی ایالات متحده این شرکت را به ظلم علیه حیوانات در گزارشی مفصل متهم کرد.

 اکنون بیانیه‌ای توسط نورالینک و موسس آن ایلان ماسک منتشر شد که طی آن این اتهامات را از خود مبرا دانسته است. شرکت نورالینک قصد دارد یک رابط مغزی توسعه دهد تا از طریق آن بتواند به انسانهای معلول کمک کند. از طرف کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (  انجمن حامی حقوق حیوانات ) نیز در رابطه با آزمایش های این شرکت روی میمون های آزمایشگاهی و شکنجه آنها به طوری که شواهدی از مشکلات پوستی خود زنی و خونریزی مغزی از این حیوانات مشاهده شد، اسنادی ارائه شد.

از طرفی نورالینک به آزمایشات خود روی میمون‌ها را اعتراف کرد اما مرگ آنها را به دلیل عدم مراقبت پزشکی و یا بی مبالاتی در این آزمایش رد کرده است. این گروه حامی حقوق حیوانات مدتی است نورالینک برای کاشت ایمپلنت های خود رنج و شکنجه شدیدی را به میمون ها وارد کرد و همچنین آنها به علت عدم دریافت مراقبت کافی جان خود را از دست دادند.

نورالینک نیز در حمایت از خود متنی طولانی را در وب سایت خود منتشر کرد و در آن توضیح داده است مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا به این شرکت اجازه بررسی جسد های میمون ها و آزمایش روی آن را صادر کرده بود. به گفته این شرکت میمون های مورد آزمایش تنها در روز جراحی در اختیار این شرکت بوده و پس از آن اتانازی آنها نیز در حالت بیهوشی انجام گرفته است. همچنین برخی از جراحات این میمون ها از قبیل نداشتن انگشت را به رفتارهای تهاجمی آنها با دیگر میمون ها مرتبط دانسته و مدعی شد علت آن آزمایشهای این شرکت نبوده است.

نورالینک به طور کامل جزئیات مرگ میمونها را در این پروژه توضیح داده است همچنین این شرکت مدعی شد در این پروژه و در مرکز آزمایشات خود بیش از الزامات قانونی از حیوانات مراقبت به عمل آورده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال