ایلان ماسک در مورد استفاده از استارلینک در اوکراین به مردم این کشور هشدار داد

ایلان ماسک در توییتی از کاربران اوکراینی اینترنت استارلینک درخواست کرد تا آنتن های این شرکت را از دید سربازان و مهاجمان روسی خارج کنند و تنها در صورت نیاز از این اینترنت استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک چند روز پیش پایانه های اینترنتی استارلینک را برای مردم […]

ایلان ماسک در توییتی از کاربران اوکراینی اینترنت استارلینک درخواست کرد تا آنتن های این شرکت را از دید سربازان و مهاجمان روسی خارج کنند و تنها در صورت نیاز از این اینترنت استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک چند روز پیش پایانه های اینترنتی استارلینک را برای مردم اوکراین ارسال کرد. اکنون وی طی یک توییت از کاربران اینترنت خواست تا با احتیاط از آن استفاده کنند. وی علت آن را این طور توصیف کرد: با توجه به اینکه سرویس اینترنت استارلینک یک سیستم غیر روسی بوده ممکن است توسط این مهاجمین مورد هدف قرار بگیرد. به همین دلیل ایلان ماسک از کاربران درخواست کرد تنها در صورت نیاز آن را روشن کنند و آنتن آن را نیز از دید سربازان و مهاجمان خارج کنند.

پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری در رابطه با سیستم های ارتباطی ماهواره‌ای به کاربران هشدار داده بودند. این هشدار با توجه به اقدامات روسیه در هدف قرار دادن ماهواره ها انجام گرفته است.

جان اسکات ریلتون از آزمایشگاه شهروندی دانشگاه تورنتو می گوید: در صورت ارسال پیام به شهروندان اوکراینی و کنترل آسمان اوکراین توسط پوتین این پیام ها همانند چراغ هایی هستند که می توانند هدف حمله روسیه قرار بگیرند.

کریستوفر اسکولز از دفتر شناسه ‌ملی ایلات متحده نیز پیش از این هشدارهایی را در رابطه با ارتش روسیه اعلام کرده بود.  وی گفت: این کشور قادر است با هدف قرار دادن ماهواره های استارلینک علاوه بر ترافیک اینترنت ماهواره‌ای، ارتباطات و خدماتی نظیر GPS را نیز دچار اختلال کند. به گفته وی در صورت احساس خطر روسیه از اینترنت ماهواره ای ممکن است جنگ این دو کشور تا مرزهای فضا نیز گسترش پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال