ایلان ماسک خطاب به چین : نمی‌توان ماهواره ها را باعث مسدود سازی فضای دیگران دانست

ایلان ماسک در واکنش به اقدامات دولت چین و ادعای این کشور در ارتباط با اشغال فضا توسط ماهواره استارلینک واکنش نشان داده و آن را رد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز اعلام کرد ماهواره های استارلینک فضای زیادی را اشغال نکرده به طوری […]

ایلان ماسک در واکنش به اقدامات دولت چین و ادعای این کشور در ارتباط با اشغال فضا توسط ماهواره استارلینک واکنش نشان داده و آن را رد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز اعلام کرد ماهواره های استارلینک فضای زیادی را اشغال نکرده به طوری که اکنون نیز می‌توان در مدار زمین ده ها میلیارد ماهواره دیگر نیز قرارداد. او در این مصاحبه گفته است: وسعت فضا زیاد و ماهواره ها کوچک هستند. به همین دلیل نمی‌توان ماهواره ها را باعث مسدود سازی فضای دیگران دانست. اقدامات مربوط به استارلینک باعث محرومیت کسی نشده و چنین هدفی نیز نداشته ایم.

صحبت های ایلان ماسک در حالی گفته می‌شود که پیش از این نیز رئیس آژانس فضایی اروپا وی را تعیین کننده قوانین حاکم بر فضا دانست. دولت چین نیز در هفته گذشته مدعی شد طی یک سال اخیر در دو اتفاق مختلف امکان برخورد ماهواره های استارلینک با ایستگاه فضایی این کشور وجود داشته است. اما ماسک این ادعاها را را رد کرده و گفته است: پروژه اینترنت ماهواری استارلینک مانع از ورود رقبا به این صنعت نخواهد شد.

پیش از این جوزف اشباخر، مدیر کل ESA در رابطه با پرتاب هزاران ماهواره استارلینک هشدار داده و گفته بود به این ترتیب برای رقبا فضای کمتری باقی خواهد ماند. دیگر کارشناسان نیز تنها راه جلوگیری از برخورد ماهواره ها با یکدیگر در فضا را فاصله بیشتر آنها نسبت به فاصله کنونی پیشنهادی ماسک می‌دانند. دانشمندان نیز در این مورد ابراز نگرانی کرده و از دولت های جهان خواسته بودند تا اطلاعات مربوط به 30 هزار ماهواره موجود در فضا و یا زباله های فضایی در حال گردش در مدار زمین را منتشر کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال