بهبود برقراری ارتباط بین ربات ها با الهام از حرکات زنبورها

گروهی از پژوهشگران بین المللی با الهام از رقص زنبور ها قصد دارند ارتباط میان ربات ها را بهبود ببخشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر برای ارتباط مناسب بین ربات ها از شبکه های بیسیم استفاده می شود. با این وجود شبکه های بی سیم در بعضی مواقع نمی […]

گروهی از پژوهشگران بین المللی با الهام از رقص زنبور ها قصد دارند ارتباط میان ربات ها را بهبود ببخشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر برای ارتباط مناسب بین ربات ها از شبکه های بیسیم استفاده می شود. با این وجود شبکه های بی سیم در بعضی مواقع نمی توانند کارآمدی لازم را داشته باشند. به همین دلیل یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران قصد دارند با الهام از رقص زنبورها آن را جایگزین ارتباط مناسب میان روبات‌ها کنند.

 زنبورهای عسل برای ارتباط با یکدیگر از تکان دادن بدن خود استفاده می کنند. در واقع آنها بدون زبان گفتار اطلاعات را از این روش به یکدیگر منتقل می کنند. این حرکات به‌ عنوان رقص تکان دادن معروف است و معمولاً برای نشان دادن منابع غذایی به یکدیگر استفاده می شود.

گروهی از پژوهشگران بین‌المللی تصمیم گرفتند تا این رفتار را که توسط زنبور ها انجام می شود برای ربات ها و انسان ها نیز استفاده کنند. در این پژوهش که به سرپرستی پروفسور آبهرا روی چودهری از موسسه دانش هند انجام گرفته است، یک سیستم اثبات مفهومی ابداعی است تا با کمک حرکات دست یک شخص بتوان به یک ربات پیام رسان به نام ترتلبات ارتباط برقرار کرد. این ربات که مجهز به دوربین است میتواند این حرکات دست را با کمک الگوریتم های ردیابی به صورت رمزگذاری شده تفسیر کند.

پس از آن نیز این ربات می تواند ردیابی الگویی روی زمین را در مقابل یک ربات دیگر انجام دهد. در این روش بر اساس جهت گیری الگو و همچنین بر اساس مدت زمان ردیابی امکان حرکت به سمت مسیر مشخص شده ایجاد می شود. آزمایش های مربوط به این دو ربات توانسته است در ۹۳ درصد مواقع به خوبی حرکات و رقص های تکان دادن را شناسایی کرده و پس از تفسیر آنها را انجام دهند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال