ایلان ماسک در توییتی از موفقیت فضاپیمای استارشیپ در فرود به سطح زمین خبر داد

ایلان ماسک در توییت اخیر خود اعلام کرد فضاپیمای استارشیپ SN15 این شرکت توانست به طور موفقیت آمیز به زمین فرود بیاید. فرودهای قبلی این فضاپیما در آزمایش های قبلی به دلیل نقص فنی با مشکلاتی مواجه بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای استارشیپ SN15 اسپیس ایکس بامداد روز پنجشنبه […]

ایلان ماسک در توییت اخیر خود اعلام کرد فضاپیمای استارشیپ SN15 این شرکت توانست به طور موفقیت آمیز به زمین فرود بیاید. فرودهای قبلی این فضاپیما در آزمایش های قبلی به دلیل نقص فنی با مشکلاتی مواجه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای استارشیپ SN15 اسپیس ایکس بامداد روز پنجشنبه به وقت تهران از مرکز هوایی بوکا چیکا در جنوب تگزاس به فضا پرتاب شد. این فضاپیما پس از یک صعود موفق به ارتفاع بالا برای اولین بار توانست به خوبی بر روی سکوی تعبیه شده فرود بیاید.

پرواز نمونه اولیه فضاپیمای استارشیپ ۶ دقیقه و ۸ ثانیه به طول انجامید و فرود آن نیز با موفقیت بر روی سکوهای مورد نظر انجام گرفت. پس از آن نیز ایلان ماسک این موفقیت را از طریق توئیت خود منتشر کرد.

پیش از این شاهد اتفاقاتی در فرود آزمایش های قبلی استارشیپ بودیم. بنظر می رسد مشکلات قبلی این فضاپیما برطرف شده است. اسپیس ایکس توانسته برای نمونه های SN16 و SN17 نیز مجوز پرواز دریافت کند و بدین ترتیب آزمایشهای دیگری توسط این شرکت در هفته های آینده انجام خواهد شد. در تمامی این پروازها تغییراتی انجام خواهد گرفت و طی این پروسه امکان فرودی مطمئن و ایمن با خطای حداقل مورد بررسی قرار می گیرد.

پیش از این اسپیس ایکس موفق به ارسال ۶۰ ماهواره جدید به مدار شده بود. سیستم اینترنت ماهواره ای این شرکت هم اکنون حدود 500 هزار متقاضی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال