افزایش احساس پیری در افراد تنها با دو شب کم خوابی مداوم

محققان می‌گویند تنها دو شب کم خوابی می‌تواند روی توان افراد تغذیه تحرکات بدنی و حتی تمایل به معاشرت موثر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد دو شب کم خوابی می‌تواند احساس پیری در افراد ایجاد کند. در واقع خواب مداوم و آرام به افراد در احساس […]

محققان می‌گویند تنها دو شب کم خوابی می‌تواند روی توان افراد تغذیه تحرکات بدنی و حتی تمایل به معاشرت موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد دو شب کم خوابی می‌تواند احساس پیری در افراد ایجاد کند. در واقع خواب مداوم و آرام به افراد در احساس سن واقعی کمک کرده و یک عامل کلیدی در این زمینه محسوب خواهد شد. روانشناسان سوئدی با بررسی داوطلبانی که در دو شب متوالی تنها ۴ ساعت خوابیده بودند متوجه شدند آنها بیش از ۴ سال خود را پیرتر احساس می‌کنند. حتی برخی از این داوطلبان ادعا کردند خواب آلودگی باعث می‌شود تا آنها خود را چندین دهه پیرتر احساس کنند.

در شرایطی برعکس افرادی که تا ۹ ساعت در رختخواب بودند ادعا کردند پس از استراحت کافی احساسی حدود سه ماه جوان‌تر از سن واقعی خود داشتند. هرچند که این رویکرد با تاثیری کمتر روی احساس افراد بوده است. دکتر لئونی بالتر روانشناس اعصاب و روان در موسسه کارولینسا و نویسنده مطالعه در این مورد می‌گوید: خواب کافی و مداوم می‌تواند روی احساس افراد از سن خود تاثیر عمده‌ای داشته باشد. به این مورد تنها به الگوهای خواب طولانی مدت مربوط نمی‌شود. تنها دو شب کم خوابی می‌تواند تاثیر مستقیم خود را نشان دهد.

احساس پیری خود را از طریق ناتوانی تغذیه ناسالم تمایل افراد به معاشرت کمتر و کاهش تحرکات بدنی و در نهایت تاثیر روی سلامت افراد نشان می‌دهد. در مطالعه‌ای انجام گرفته دانشمندان متوجه شدند هر یک روز کم خوابی باعث می‌شود تا داوطلبان به طور متوسط خود را سه ماه بزرگتر از سن واقعی احساس کنند. در حالی است که افراد با یک ماه خواب راحت و آرام خود را تقریباً ۶ سال جوان‌تر از سن واقعی احساس کردند. البته به گفته روانشناسان ر واکنش افراد به کم خوابی تفاوت‌هایی وجود عنوان مثال ین فرایند ممکن است در افراد صبحگاهی که صبح زود بیدار شده و شب زود به رختخواب می‌روند یا افراد عصرگاهی متفاوت باشند. زیرا تیپ‌های عصرگاهی حتی پس از خواب زیاد نیز باز هم احساس مسن بودن داشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال