محقق ایرانی با الهام از حشرات آب پیما نوعی ربات جدید تولید کرد

محققانی از دانشگاه میشیگان با همکاری یک محقق ایرانی به نام حسن مسعود با الهام از حشرات آب پیما ربات جدید ساخته اند که می تواند روی آب حرکت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الهام از موجودات طبیعت و ویژگی های آنها تمرکز بسیاری از پژوهشگران برای ابداع فناوری های جدید […]

محققانی از دانشگاه میشیگان با همکاری یک محقق ایرانی به نام حسن مسعود با الهام از حشرات آب پیما ربات جدید ساخته اند که می تواند روی آب حرکت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الهام از موجودات طبیعت و ویژگی های آنها تمرکز بسیاری از پژوهشگران برای ابداع فناوری های جدید است. به همین دلیل مهندسان مکانیک دانشگاه فناوری میشیگان با الهام از حشرات خانواده آب پیما ربات کوچک خودران را تولید کردند.

دانشمند ایرانی به نام حسن مسعود نیز به عنوان سرپرست این پروژه حضور داشته است می گوید: ما با استفاده از محیط زیست و الهام از آن توانستیم فناوری های رباتیک را در مرزهای جدیدی جابجا کنیم. در حال حاضر تعداد کمی از رباتها وجود دارند که می‌توانند به این صورت با آب و هوا تعامل داشته باشند. در حال حاضر برخی حشرات، عنکبوتیان و یا باکتری ها با استفاده از ارگانیسم های بیولوژیکی می‌توانند از مزیت کشش سطحی آب استفاده کنند تا بتوانند بر محدودیت ها غلبه کنند.

 به گفته این محقق ایرانی ربات ساخته شده توسط این تیم قادر است بدون محدودیت روی آب حرکت کند. طول ربات ساخته شده خودران قابل کنترل از راه دور حدود ۱۱۰ میلیمتر است و میتواند با سرعت زیاد و غلبه بر محدودیت های ربات های دیگر روی سطح آب حرکت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال