کاربران اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود

طبق مصوبه جدید مجلس  کلیه اینفلوئنسرها که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند در صورت دارا بودن بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده از محل تبلیغات مشمول مالیات هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به پیشنهاد نمایندگان مجلس از این پس از کلیه اینفلوئنسرها با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده مالیات دریافت […]

طبق مصوبه جدید مجلس  کلیه اینفلوئنسرها که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند در صورت دارا بودن بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده از محل تبلیغات مشمول مالیات هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به پیشنهاد نمایندگان مجلس از این پس از کلیه اینفلوئنسرها با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده مالیات دریافت خواهد شد. طبق این پیشنهاد یک ماده واحده به تبصره 6 بودجه بندی اضافه شده تا در آن از کاربران رسانه های کاربر محور مالیات بر درآمد دریافت شود. طی این مصوبه به سازمان امور مالیاتی نیز دستور داده شده تا پس از دوماه و اجرایی شدن این بند، برای اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه ای اقدام کند. همچنین در رابطه با این موضوع به سازمان امور مالیاتی دستور داده شده تا لیست این مودیان را تهیه و خود اظهاری مربوط به آنها را پس از تکمیل در سایت مورد نظر قرار دهد.

پیشنهاد دریافت مالیات توسط نماینده مجلس مشهد انجام گرفت. وی در این مورد گفته است: بسیاری از کسب و کارها اکنون در فضای مجازی شکل گرفته و این موضوع فرصت مناسبی برای توسعه دولت الکترونیک و همچنین کسب و کارهای موجود در فضای مجازی است.

وی گفته است در حال حاضر برخی از کاربران کانال هایی در اینستاگرام بسیار زیاد بوده و به ۱۰۰ هزار کاربر می‌رسد. این افراد یا همان اینفلوئنسرها توسط کانالهای ایجاد شده کارهای تبلیغاتی انجام میدهند. در حال حاضر این قانون برای کانال ها و صفحات دارای ۵۰۰ هزار کاربر به بالا است و به دیگر کسب و کارها مربوط نخواهد بود. این قانون مالیات مشمول تمام شبکه‌های اجتماعی حتی شبکه های فیلتر شده بومی و یا غیربومی خواهد بود

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال