اینتل قصد دارد تا سال 2019، هاردهای جامد با حجم بیش از 100 ترابایت تولید کند

همانطور که اطلاع دارید، کنفرانس IDF 2015 اینتل برگزار شده و برنامه‌های اینتل برای هاردهای جامد، تا کنون بسیاری از افراد را متعجب کرده است. اینتل حضور فعالی در بازار هاردهای جامد داشته و همکاری اخیرش با شرکت Micron نیز باعث شده تا اینتل بتوانند حافظه‌هایی با سرعت 1000 برابر بییشتر از حافظه‌های NAND تولید نماید. حال اینتل اعلام کرده که […]

همانطور که اطلاع دارید، کنفرانس IDF 2015 اینتل برگزار شده و برنامه‌های اینتل برای هاردهای جامد، تا کنون بسیاری از افراد را متعجب کرده است. اینتل حضور فعالی در بازار هاردهای جامد داشته و همکاری اخیرش با شرکت Micron نیز باعث شده تا اینتل بتوانند حافظه‌هایی با سرعت 1000 برابر بییشتر از حافظه‌های NAND تولید نماید. حال اینتل اعلام کرده که قصد دارد هاردهایی با ظرفیت 100 ترابایت تا سال 2019 و هاردهایی با ظرفیت 30 ترابایت تا سال 2018 را معرفی کند.

Intel Projects 100TB+ SSDs by 2019 2

از آنجایی که به کارگیری این هاردها در دیتاسنترها کار آسانی نیست، اینتل امیدوار است بتواند شرکت‌ها را به استفاده از حافظه‌های فلش دعوت کرده و در کنار هاردهای مکانیکی، از هاردهای جامد با ظرفیت بالای خود بهره گیرد.

البته یک طرف قضیه است. این هاردها تنها قرار نیست ظرفیتی بالا داشته باشند بلکه سرعت فوق‌العاده بالای آنها مخصوصا با معرفی نسل جدید حافظه‌های اینتل، می‌تواند برتری هاردهای جامد نسبت به هاردهای مکانیکی را نشان دهد. تصور کنید که حجم اطلاعات بسیار بالا باشد و فشاری بالایی به هاردها نیز وارد شود. در این صورت، هاردهای جامد با داشتن سرعت بسیار بیشتر و تاخیر زمانی فوق‌العاده کمتر نسبت به هاردهای مکانیکی، می‌توانند کمک بسزایی به مشکل افت سرعت نمایند.

البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که این تنها هاردهای جامد نیستند که سرعت بالاتری دارند بلکه رابط NVMe نیز که در هاردهای جامد جدید استفاده می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و چنین سرعت بالایی نیز مدیون حضور آن نیز می‌باشد. در واقع زمانی که فشار بیشتر می‌شود، تکنولوژی‌های جدیدتر و سطح بالاتر نیز تاخیر زمانی کمتری را موجب می‌شوند به گونه‌ای که در شرایط “Hot” در شکل زیر، تاخیر زمانی به 100 نانوثانیه خواهد رسید!

Intel-IDF-2015-SSD-NAND-NVMe-2

Intel Projects 100TB+ SSDs by 2019 4

به نظر می‌رسد با ظهور تکنولوژی جدید 3D Xpoint و حتی تکنولوژی پرسرعت‌تر 3D NAND، اینتل قصد دارد تا طوفانی را در دنیای سخت‌افزار به پا کند که می‌تواند کاربران خانگی و مصرف‌کنندگان را نیز درگیر خود نماید. سایر شرکت‌ها نیز باید به سرعت تکنولوژی‌های جدید خود را توسعه دهند تا بتوانند در برابر اینتل و آینده‌ی درخشان و بزرگی که این شرکت خواهد داشت، حرفی برای گفتن داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال