بنچمارک‌های بیشتری از پردازنده‌ی جدید Core i7-6700K اینتل منتشر شد

زمان زیادی تا عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های اینتل با معماری “Skylake” باقی نمانده و پس از انتشار اولین بنچمارک‌ها از پرچم‌دار جدید اینتل، در مورد قابلیت بالای اورکلاک این سری از پردازنده‌ها و همچنین هدف اصلی اینتل در معماری Skylake صحبت شد. حالا باز هم شاید انتشار بنچمارک‌های جدیدتر از این پردازنده هستیم که نشان […]

زمان زیادی تا عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های اینتل با معماری “Skylake” باقی نمانده و پس از انتشار اولین بنچمارک‌ها از پرچم‌دار جدید اینتل، در مورد قابلیت بالای اورکلاک این سری از پردازنده‌ها و همچنین هدف اصلی اینتل در معماری Skylake صحبت شد. حالا باز هم شاید انتشار بنچمارک‌های جدیدتر از این پردازنده هستیم که نشان می‌دهد پرچم‌دار نسل بعدی و نسل بعدی پردازنده‌های شرکت اینتل، از لحاظ قدرت پردازش، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

این اطلاعات درست یک هفته پیش از عرضه‌ی این پردازنده‌ها و توسط وب‌سایت چینی PConline منتشر شده و تمرکز اصلی آن، مقایسه‌ی عملکرد پرچم‌داران سه نسل آخر پردازنده‌های اینتل می‌باشد.

طبق اطلاعات رسمی که پیشتر منتشر شده بود، فرکانس پردازنده‌ی Core i7-6700K با 4-هسته‌ای پردازشگر و 8 رشته، برابر با 4 گیگاهرتز می‌باشد که در حالت بوست، این میزان به 4.2 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. همچنین حافظه‌ی کش سطح 2 این پردازنده نیز برابر با 8 مگابایت است که می‌تواند سرعت بالا در محاسبات را تضمین نماید. همچنین این پردازنده همانند دیگر محصولات قبلی اینتل، با فناوری ساخت 14 نانومتری تولید شده است.

Intel 'Skylake' Core i7-6700K performance reportedly revealed 2 Intel 'Skylake' Core i7-6700K performance reportedly revealed 3

طبق ادعای وب‌سایت PConline، این تست‌ها بر روی یک مادربورد Z170 در کنار 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و کارت گرافیک GTX 980ti انجام شده و نتیجه‌ی آن نیز همانگونه که انتظار می‌رفت، سرعت بالاتر پردازنده‌ی Core i7-6700K در پردازش اطلاعات می‌باشد.

همانگونه که پیشتر توضیح دادیم، تفاوت واقعا زیادی میان توانایی پردازنده‌‌های نسل Skylake و Haswell نیست. از جهتی، دلیل عملکرد بهتر پردازنده‌ی Core i7-5820K نیز، تعداد بالای هسته‌های پردازشگر و رشته‌ها در این پردازنده است که سبب شده در کنار معماری Broadwell، قدرت سایر پردازنده‌ها به چالش کشیده شود.

Intel 'Skylake' Core i7-6700K performance reportedly revealed 4

با این حال انتظار می‌رود که پرچم‌دار جدید اینتل، Core i7-6700K، با مصرف برق بیشتری نسبت به پردازنده‌های سری Haswell عرضه گردند. هر چند، مهندسین اینتل مدعی شدند که این پردازنده در حالتی که زیر فشار نیست، برق کمتری را نسبت به پردازنده‌های نسل Haswell مصرف می‌کند و دلیل آن نیز معماری جدید و کوچکتر شدن سیلیکون اصلی می‌باشد. از طرفی، “95 واتی” که در مورد Core i7-6700K ذکر شده، به خاطر گرافیک مجتمع بسیار قوی‌تر نسبت به نسل گذشته می‌باشد و خود CPU، نیاز به برق کمتری نسبت به نسل گذشته دارد.

لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از این بنچمارک‌ها به صورت صد در صد درست نیستند و تا زمان عرضه و مشاهده‌ی تست‌های وب‌سایت‌های مختلف، نمی‌توانیم در مورد عملکرد این پردازنده به صورت دقیق اظهار نظر کنیم. اما اطلاعات بسیاری که تا کنون منتشر شده‌اند، به نظر نمی‌رسد که اشتباه باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال