آغاز استعلام سریال گوشی‌های تلفن‌همراه وارداتی از سامانه گمرک

سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI) آماده شده و لینک این سامانه در سایت رسمی گمرک ایران در دسترس است. به این صورت که مردم می‌توانند با ارسال شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به شماره پیامک 30008887 استعلام نموده و گوشی‌های قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند. از سال گذشته با […]

سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI) آماده شده و لینک این سامانه در سایت رسمی گمرک ایران در دسترس است. به این صورت که مردم می‌توانند با ارسال شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به شماره پیامک 30008887 استعلام نموده و گوشی‌های قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.

از سال گذشته با کمک متخصصان و دانش‌پژوهان پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران، مراحل آماده‌سازی این سامانه آغاز شده و به‌زودی جهت دسترسی عموم وارد فاز اجرایی می‌شود. هم‌اکنون بانک اطلاعاتی ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به مراحل نهایی و تکمیلی نزدیک شده است.

سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا است. این اقدام نشان دهنده این است که هوشمندسازی اطلاعات کالاهای وارداتی و کدگذاری کالاها از لحظه ورود تا عرضه بهترین روش در امر مبارزه با قاچاق کالا به‌شمار می‌رود و امید است با کمک بانک اطلاعات گمرک ایران و حمایت مسوولان و رسانه‌ها گام‌های مهم دیگری در امر مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال