بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی از نظر میزان تشعشع

با اینکه گوشی موبایل، تشعشع قوی‌تری نسبت به آنتن‌های موبایل، در بدن انسان ایجاد می‌کند، اما اگر حدود تشعشع براساس استانداردهای جهانی رعایت شود، مشکلی در استفاده از آن ایجاد نمی‌شود. عظیم فرد، مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این رابطه گفت: تمامی گوشی‌های موبایل که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، از […]

با اینکه گوشی موبایل، تشعشع قوی‌تری نسبت به آنتن‌های موبایل، در بدن انسان ایجاد می‌کند، اما اگر حدود تشعشع براساس استانداردهای جهانی رعایت شود، مشکلی در استفاده از آن ایجاد نمی‌شود.

عظیم فرد، مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این رابطه گفت: تمامی گوشی‌های موبایل که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، از نظر میزان تشعشع بررسی می‌شوند و باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گواهی تایید نمونه استاندارد حد تشعشع (SAR ) دریافت کنند، در غیر اینصورت اجازه ورود به بازار را ندارند.

مدیرکل سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص اظهار کرد: گوشی‌های موبایل طبق پروتکل های استاندارد ظرف ۲ روز در ۳ آزمایشگاه داخل کشور تست می‌شوند و طبق ضوابط رگولاتوری، گواهی تایید نمونه صادر می‌شود. هر واردکننده گوشی موظف است که با هزینه خود، گوشی‌های موبایل را برای تست، به رگولاتوری ارائه دهد.

فرد در مورد گوشی‌هایی که حدود تشعشع آن‌ها در حد مجاز نیست، افزود: حتی مواردی داشته‌ایم که مدل‌هایی از برند مشهوری، تشعشع بالاتر از حد مجاز داشته و مردود شده و اجازه ورود به بازار را پیدا نکرده است. بسیاری از برندهای مشهور جهانی، محصولات خود را با کیفیت مختلف به مناطق مختلف ارسال می‌کنند و کشورهایی که دقت بیشتری دارند این گوشی‌ها را قبل از ورود به بازار تست می‌کنند تا از استاندارد تشعشعات آن‌ها، اطمینان حاصل کنند. اگرچه این محصولات از نظر ظاهری شبیه به هم هستند اما از نظر کیفیت با هم تفاوت دارند.

وی تاکید کرد که حتی در صورت اصلاح میزان تشعشع نیز گوشی باید بار دیگر مورد تست در آزمایشگاه رگولاتوری قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال