ایرانی‌ها 12 برابر بیشتر از ژاپنی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند

روح‌الله مومن نسب، عضو کارگروه فضای مجازی کشور اعلام کرد: ایرانی‌ها 12 برابر بیشتر از ژاپنی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند و 19 میلیون نفر از کاربران اینترنت در کشور زیر 18 سال سن دارند. به گفته مؤمن‌نسب، در کشور ما کاربران روزی 9 ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. عضو کار گروه فضای مجازی […]

روح‌الله مومن نسب، عضو کارگروه فضای مجازی کشور اعلام کرد: ایرانی‌ها 12 برابر بیشتر از ژاپنی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند و 19 میلیون نفر از کاربران اینترنت در کشور زیر 18 سال سن دارند.

به گفته مؤمن‌نسب، در کشور ما کاربران روزی 9 ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

عضو کار گروه فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: ارائه اینترنت‌های پر سرعت در خوابگاه‌های دانشجویی تبعات بسیار بدی داشته و بسیاری از دانشجویان را دچار مشکل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه سایت covenant Eyes در 150 کشور دنیا دفتر دارد، ادامه داد: این دفاتر بررسی می‌کنند که چه تعداد عکس و فیلم پرنوگرافی سرچ و دیده شده است. از هر 10 کامپیوتری که مورد بررسی قرار گرفته است، از 9 کامپیوتر فیلم پرنوگرافی از آغاز سال 2015 دانلود شده است. بر اساس گفته اینترنت، 60 درصد از دختران و 90 درصد پسران استفاده کننده از اینترنت زیر 18 سال، فیلم‌های غیر اخلاقی دیده‌اند.

مومن‌نسب تصریح کرد: از سال 2011 آمریکا 600 میلیون سایت فرنوگرافی تولید کرده که هیچ یک از آن‌ها در کشور خود باز نشده است، میزان درآمد این کشور از محل دانلود فیلم‌های غیر اخلاقی 13 میلیارد دلار بوده است.

عضو کار گروه فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه متوسط بلوغ جنسی در تهران بین دختران 8 سال و بین پسران به 11 سال رسیده است، گفت: اپراتورهای کشور ما نیز با فروش اینترنت برای خود درآمدزایی می‌کنند و این در حالیست که یکی از اپراتورها فقط با دانلود فیلم پرنوگرافی با کیفیت HD 3 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

وی همچنین روحیه تنوع طلبی کودکان، دور شدن از خانواده و نزدیکان و نزدیک شدن به غریبه‌ها، سست شدن پیوند خانواده، لذت گرایی، سودگرایی و فردگرایی را از تبعات منفی فضای مجازی دانست.

مومن‌نسب با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین چیز دزدیده شده، گوشی‌های موبایل بوده، گفت: بیشترین دزدی‌ها از زنان صورت گرفته که بیشتر آن‌ها گوشی اندروید و هوشمند بوده است.

عضو کار گروه فضای مجازی کشور بر استفاده از گوشی‌های معمولی تاکید کرد زیرا امنیت گوشی‌های قدیمی و ساده 90 درصد بیشتر از اندروید است.

وی همچنین از کاربران خواست تا بر روی دوربین گوشی‌های اندروید یا هوشمند چسب بزنند و هرگز با تلفن همراه، عکس خصوصی تهیه نکنند. همچنین گوشی‌های دست دوم خود را نفروشند زیرا این گوشی‌ها پس از فروش به سهولت ریکاوری شده و اطلاعات سابق برمی‌گردد.

مومن‌نسب بر استفاده از نرم افزارهای ایرانی نیز تاکید کرد زیرا در صورت حک شدن، به سهولت پلیس فتا، حکر را پیدا می‌کند.

عضو کار گروه فضای مجازی کشور همچنین افزود: گوشی دست دوم هرگز نخرید چرا امکان وجود ویروس و حک شدن اطلاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود مودم وای‌فای و روشن بودن آن به صورت شبانه روز در یک خانه سبب بروز بیماری‌هایی از جمله عدم باروری کودکان و فرزندان می‌شود و وجود مودم وای‌فای و اینترنت نسل 3 و 4 سبب بیماری‌هایی چون سرطان، سکته مغزی، سقط جنین و … می‌شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال