رشد ۱۷.۵ درصدی کاربران اینترنت کشور در سال 95

مرکز آمار ایران، گزارش تخمینی خود در خصوص مقادیر نشانگرهای مورد استفاده در محاسبه «شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات» را به تازگی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در پایان سال ۹۵، ۵۳.۲۳ درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد که ۶۱.۳۹ درصد خانوار ایرانی یعنی ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار […]

مرکز آمار ایران، گزارش تخمینی خود در خصوص مقادیر نشانگرهای مورد استفاده در محاسبه «شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات» را به تازگی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در پایان سال ۹۵، ۵۳.۲۳ درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که ۶۱.۳۹ درصد خانوار ایرانی یعنی ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۲۴ خانواده، دارای رایانه و کامپیوتر هستند.

میزان دسترسی خانوار ایرانی به رایانه ۵۷.۴ درصد بوده است و این مقدار، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد. ۶۲.۲۱ درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. به این معنی که اینترنت در خانه ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۴۸ ایرانی وجود دارد. این شاخص در سال ۹۴ حدود ۵۵.۵ درصد بود و در این زمینه رشد ۱۲ درصدی حاصل شده است.

در انتهای سال ۱۳۹۵، نسبت کاربران اینترنت در کشور نسبت به سال ۱۳۹۴، ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.

شمار کاربران اینترنت بالای ۶ سال در کشور، ۳۸ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۸۰ نفر اعلام شده است. این رقم در سال ۹۴ بالغ بر ۴۵.۳ درصد گزارش شده بود.