تفسیر تصاویر رادیولوژی با کمک هوش مصنوعی جدید

ربات نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی در آزمون مربوط به متخصصان رادیولوژی در بریتانیا شرکت کرد و توانست تعدادی از آزمون ها را پاس کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم هوش مصنوعی ربات نرم افزاری توانست در آزمون تفسیر تصاویر رادیولوژی امتیازی نزدیک به امتیاز انسان کسب کند. این سیستم […]

ربات نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی در آزمون مربوط به متخصصان رادیولوژی در بریتانیا شرکت کرد و توانست تعدادی از آزمون ها را پاس کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم هوش مصنوعی ربات نرم افزاری توانست در آزمون تفسیر تصاویر رادیولوژی امتیازی نزدیک به امتیاز انسان کسب کند. این سیستم که در بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفت در مطالعه ای جدی توانست دو آزمون از ده آزمون مربوط به رادیولوژیست ها را پشت سر بگذارد. این در حالیست که خود افراد

در این آزمون تنها در ۴ آزمون موفق بودند. میزان دقیق این سیستم نیز ۷۹ درصد بود که بسیار به امتیاز کسب شده توسط انسانها با دقت ۸۴ درصد نزدیک بوده است.

محققان در این مطالعه نشان دادند آیا بات هوش مصنوعی قادر به پاس کردن بخش گزارش سریع در دوره فلوشیپ این کالج است یا خیر. در این آزمون شرکت کنندگان باید ۳۰ تصویر را تنها در ۳۵ دقیقه تفسیر کنند. شرط قبولی در این بخش نیز تفسیر درست حداقل ۹۰ درصد تصاویر است.

توسعه سیستم هوش مصنوعی تشخیصی توسط یک شرکت فرانسوی انجام شد و بصورت تجاری نیز عرصه شده است. این بات تصاویری را که رادیولوژیست ها موفق به تفسیر درست آنها می شوند با ۹۱ درصد صحیح تشخیص داد. در تصاویری که در بیشتر موارد توسط رادیولوژیست ها اشتباه تشخیص داده میشود، این هدست مصنوعی با ۵۰ درصد خطا تفسیر کرد. موارد تفسیر درست نیز به اندام هایی مانند مچ دست و پا بوده است و بنظر می رسد این هوش مصنوعی آموزش های بیشتری برای تشخیص درست تصاویر شکمی و استخوان های محوری دارد.