معرفی اولین مک بوک پرو با نمایشگر رتینا در WWDC 2012 اپل

اپل در مراسم امشب خود، علاوه بر به روز رسانی سخت افزاری مک بوک پروهای قبلی خود، از نسل جدید مک بوک پرو پرده برداری کرد. این نوت بوک با نمایشگر رتینا و رزولوشن خارق العاده 2880 در 1800 پیکسل عرضه شده که کیفیت تصویر ۲۲۰ پیکسل را برای تان به ارمغان می آورد. اگر […]

اپل در مراسم امشب خود، علاوه بر به روز رسانی سخت افزاری مک بوک پروهای قبلی خود، از نسل جدید مک بوک پرو پرده برداری کرد. این نوت بوک با نمایشگر رتینا و رزولوشن خارق العاده 2880 در 1800 پیکسل عرضه شده که کیفیت تصویر ۲۲۰ پیکسل را برای تان به ارمغان می آورد. اگر به خاطر داشته باشید، رزولوشن مک بوک پروهای قبلی 1680 در 1050 پیکسل بود. هرچند که نسل جدید مک بوک پرو هنوز از آیفون 4S با کیفیت ۳۲۶ پیکسل بر اینچ و آیپد جدید با کیفیت ۲۶۴ پیکسل بر اینچ، عقب تر است.

به گزارش پایگاه اخبار فناوری تکنا به نقل از فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل، این بالاترین رزولوشن صفحه نمایش در دنیای لپ تاپ ها است. وی می گوید که این صفحه نمایش تقریبا ۳ میلیون پیکسل بیشتر از یک تلویزیون اچ دی 1080p دارد. در واقع تعداد پیکسل های این مک بوک پرو پنج میلیون و صدو هشتاد هزار عدد است. پردازنده این مک بوک پرو هم ایوی بریج چهار هسته ای 2‪.‬7 گیگاهرتزی Core i7 است که در حالت توربو بوست سرعت آن به 3‪.‬7 گیگاهرتز می رسد.

مک بوک پرو جدید تنها در اندازه 15‪.‬4 اینچی عرضه می شود و دارای ۸ گیگابایت رم است. حافظه داخلی این مک بوک پرو از نوع SSD بوده و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیارتان می گذارد. کارت گرافیک یک گیگابایتی آن هم از نوع GeForce GT 650M است. جالب اینکه با توجه به همه این تغییرات و صفحه نمایش خارق العاده، عمر باتری ۷ ساعتی را در اختیار خواهد داشت. تا فراموش نکرده ایم هم بگوییم که این مک بوک پرو تنها ۲ کیلوگرم وزن و ۱۸ میلیمتر ضخامت دارد.

نکته آخر هم اینکه مک بوک پرو تازه وارد از همین امروز برای فروش عرضه می شود و برای داشتن آن باید ۲۱۹۹ دلار پرداخت کنید. البته قابل ذکر است که برخی نمونه های این نوت بوک با رم ۱۶ گیگابایتی و ۷۶۸ گیگابایت SSD هم عرضه خواهد شد.