تاکسی های پرنده اوبر بر فراز ملبورن استرالیا

شرکت تاکسی آنلاین اوبر (Uber) که از سال 2016 به دنبال راه اندازی تاکسی پرنده بدون خلبان است به تازگی از کابین های جدید این تاکسی ها رونمایی کرده است. این شرکت که همواره به دنبال حمل مسافر به صورت سریع و ارزان با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند بوده است؛ اکنون با این […]

شرکت تاکسی آنلاین اوبر (Uber) که از سال 2016 به دنبال راه اندازی تاکسی پرنده بدون خلبان است به تازگی از کابین های جدید این تاکسی ها رونمایی کرده است. این شرکت که همواره به دنبال حمل مسافر به صورت سریع و ارزان با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند بوده است؛ اکنون با این سیاست جدید حمل و نقل را به ویژه در زمان های پرترافیک و مناطق آلوده شهر به صورت پروازی ممکن می کند. البته این ایده چیزی است که بسیاری از نام های تجاری از جمله بوئینگ، بل، دایملر و استون مارتین درصدد دستیابی به آن هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پیش از این شرکت اوبر از شهرهای دالاس و لس آنجلس آمریکا جهت معرفی این طرح خبر داده بود که به تازگی شهر ملبورن استرالیا نیز به این لیست اضافه شده است. تا سال 2023 تاکسی های پرنده در این شهرها، شروع به فعالیت خواهند کرد. شرکت اوبر نام این تاکسی های جدید را اوبر ایر (Uber Air) گذاشته و هدفش دستیابی به هوانوردهای برقی با قابلیت صعود و فرود افقی (eVTOL) است که مردم را میان ایستگاه‌‎های مخصوص تاکسی‌های پرنده که با نام “Skyports” شناخته می شوند؛ جابجا می کند.

شرکت سفران (Safran) که طراحی کابین‎های تاکسی پرنده اوبر را به عهده داشته است؛ می گوید: طراحی اوبر ایرها را با استفاده از نظرسنجی های صورت گرفته از مسافرین این شرکت و هدف سرعت در مسافرت های درون شهری انجام داده است. این شرکت از ایمنی بالا و راحتی استفاده از این کابین های پرنده صحبت می کند و عنوان می کند که در طراحی این تاکسی ها وزن و هزینه اضافی نیست زیرا که سرعت حرف اول را در استفاده از این تاکسی ها می زند.

اوبر به دنبال کسب مجوزهای پروازی جهت شروع پروازهای آزمایشی خود تا یکسال آینده در شهر ملبورن می باشد که تا سال 2023 بتواند از این تاکسی ها به صورت تجاری استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال