ابداع نوعی چاپگر سه بعدی با قابلیت ساخت ربات و پهپاد

محققان در موسسه فناوری MIT بر روی یک چاپگر سه بعدی کار می کنند که می تواند سازه های پیچیده همچون ربات ها و پهپادها را نیز تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمامی چاپگرهای سه بعدی کنونی تنها قادر به ساخت سازه های ساده هستند و امکان چاپ سازه های […]

محققان در موسسه فناوری MIT بر روی یک چاپگر سه بعدی کار می کنند که می تواند سازه های پیچیده همچون ربات ها و پهپادها را نیز تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمامی چاپگرهای سه بعدی کنونی تنها قادر به ساخت سازه های ساده هستند و امکان چاپ سازه های پیچیده را ندارند. چاپگرهای سه بعدی علاوه بر کاهش هزینه، باعث صرفه‌جویی در وقت نیز می‌شود. کلیه سازه های ساخته شده توسط این چاپگر ها نیز قابل استفاده نبوده و در پایان امکان کار کرد ندارند.

گروهی از محققان در بخش آزمایشگاه هوش مصنوعی  MIT به دنبال توسعه فناوری خودکار جدیدی هستند تا بتوانند امکان چاپ دستگاه های پیچیده و کاربردی مانند رباتیک را داشته باشد. دستگاه LaserFactory از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده که قسمت نرم افزاری وظیفه طراحی دستگاه های سفارشی و بخش سخت افزار نیز مراحل ساخت را تکمیل می کند.

 مارتین نیسر از محققین این آزمایشگاه می گوید: در واقع این پلتفرم می‌تواند نمونه های اولیه سازندگان ربات ها و محصول تولیدکنندگان را بسازد. از مزیت های استفاده از این دستگاه هزینه پایین، سرعت زیاد و دسترسی بیشتر به سازه های چالش برانگیز است. در واقع لیزر فکتوری ادغام چاپگرهای سه بعدی و برش های لیزری است که می تواند به عنوان یک خط تولید کامل برای سازندگان مورد استفاده قرار گیرد. این پروژه احتمالاً در ماه می رونمایی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال