بزرگ‌نمایی؛ قابلیت پنهان فناوری تاچ 3D آیفون جدید

اولین خریداران گوشی‌های جدید آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل در ابتدای کار در محل تنظیمات گوشی خود به گزینه‌ جدیدی در حیطه 3D Touch (لمس سه بعدی) نمایشگر گوشی برخورد کردند. این ویژگی جدید در بخش Accessibility تنظیمات (Settings) گوشی قابل مشاهده بوده و شامل گزینه‌ها نسبتا کمی همچون turn on/turn off (خاموش و […]

اولین خریداران گوشی‌های جدید آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل در ابتدای کار در محل تنظیمات گوشی خود به گزینه‌ جدیدی در حیطه 3D Touch (لمس سه بعدی) نمایشگر گوشی برخورد کردند. این ویژگی جدید در بخش Accessibility تنظیمات (Settings) گوشی قابل مشاهده بوده و شامل گزینه‌ها نسبتا کمی همچون turn on/turn off (خاموش و روشن کردن)، adjust sensitivity (میزان حساسیت به لمس) و آزمایش ویژگی است. این قابلیت به طور پیش‌فرض غیر فعال بوده و به منظور استفاده از آن کاربر می‌بایست آن را فعال نماید. لازم به ذکر است که این ویژگی با نام Peek Zoom شناخته می‌شود. در ادامه شیوه یافتن این ویژگی، چگونگی ساز و کار آن و اینکه چگونه می‌بایست از آن استفاده کرد را به شما خواهیم آموخت. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

peekzoomcontroller

قابلیت Peek Zoom را در مسیر Settings > General > Accessibility > Zoom پیدا خواهید کرد. همچنین به منظور فعال‌سازی آن می‌بایست از دو مرحله عبور کنید. اولا ابتدا باید گزینه Zoom (بزرگنمایی) آن را فعال کرده (که این مورد از طریق دو بار لمس متوالی نمایشگر گوشی توسط سه انگشت به منظور فعال یا غیر فعال کردن آن) امکان پذیر خواهد بود. سپس گزینه Show Controller را روشن کرده و از آن استفاده کنید. وقتی که بر روی Zoom Controller موجود بر روی نمایشگر گوشی فشار می‌آورید، عمل زوم (بزرگنمایی) بر روی صفحه نمایش دستگاه به وقوع می‌پیوندد. همچنین با کاهش فشار بر روی نمایشگر، بزرگنمایی در ناحیه مشخص شده کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با استفاده از گزینه Zoom Region موجود در بخش تنظیمات همین قسمت، می‌توان به دست‌کاری صفحه شناور بزرگنمایی اقدام نموده و آن را از حالت تمام صفحه به پنجره کوچک و قابل جابه‌جایی تغییر داد.

peekzoomwindow

ویژگی Peek Zoom اپل به کسانی که از مشکلات بینایی رنج می‌برند، بسیار یاری‌دهنده است. در حقیقت این عمل تنها با فشردن و رها کردن نمایشگر گوشی‌های آیفون انجام می‌شود و فرد می‌تواند از این مسیر به راحتی بر روی تصاویر و متون عمل بزرگنمایی را انجام دهد. البته قبلا هم این چنین قابلیت‌ در گوشی‌های آیفون شرکت اپل قابل مشاهده بود. با این تفاوت که در آن زمان به دلیل تکنولوژی ابتدایی‌تر صفحه نمایش گوشی، فرمان لمسی سه انگشتی آن گاهی با دقت معین و مشخصی تشخیص داده نمی‌شد. علاوه بر آن هم اکنون در فناوری جدید نمایشگر سه بعدی گوشی‌ها اپل، یک بخش به منظور کنترل میزان بزرگنمایی تصویر بر روی برنامه در حال اجرا قرار می‌گیرد که با نام Zoom Controller شناخته می‌شود. کاربر می‌تواند با استفاده از این کنترل‌ دایره‌ای شکل و با میزان فشاری که بر روی نمایشگر اعمال می‌کند، در حالت زوم قرار گرفته یا از آن خارج شود.

peekzoom14

همچنین به منظور کاستن از حواس‌پرتی کاربران در هنگام استفاده از این ویژگی کاربردی، شرکت اپل اقدام به معرفی ویژگی دیگری برای Zoom Controller این برنامه کرده است که “idle visibility” نام دارد. میزان این ویژگی از 5 درصد تا 100 درصد متغیر بوده و کاربر بوسیله آن میزان شفافیت کنترل دایره‌ای شکل قرار گرفته بر روی فضای رابط کاربری گوشی را به دلخواه خود تنظیم خواهد کرد. البته زمانی که می‌خواهید این کنترل کوچک را بر روی نمایشگر گوشی جابه‌جا کنید، ظاهر آن کاملا شفاف شده و به منظور تغییر مکان آماده می‌شود. اما در غیر این صورت (همچون زمانی که در حال بزرگنمایی بر روی نمایشگر گوشی با استفاده از ویژگی لمس سه بعدی هستید) این کنترل به شکل غیر شفاف در خواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال