آیفون و اپل واچ به لطف هوش مصنوعی متحول می‌شوند

اپل در آیفون های نسل جدید تراشه های ویژه ای با قابلیت های هوش مصنوعی به کار برده است. این موضوع می تواند عملکرد این گوشی ها را تغییر دهد. این در حالی است که اپل در مراسم رونمایی از آیفون ها نامی از هوش مصنوعی نبرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

اپل در آیفون های نسل جدید تراشه های ویژه ای با قابلیت های هوش مصنوعی به کار برده است. این موضوع می تواند عملکرد این گوشی ها را تغییر دهد. این در حالی است که اپل در مراسم رونمایی از آیفون ها نامی از هوش مصنوعی نبرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل از قابلیت های هوش مصنوعی برای بهبود عملکردهای ساده در آیفون بهره می برد. این رویه برخلاف سایر شرکت های بزرگ فناوری است که تمام محصولات خود را به هوش مصنوعی مجهز کرده اند.

اپل در زمان رونمایی از آیفون ۱۵ حتی یکبار هم نامی از هوش مصنوعی نبرد.‌ این در حالی است که تراشه های جدید آیفون و اپل واچ در برخی قابلیت های خود از هوش مصنوعی بهره می برند. اپل از این فناوری برای بهینه کردن برخی کارکردها از قبیل پاسخ به تماس ها و ثبت تصاویر استفاده کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده اپل از ماه ها پیش استفاده از هوش مصنوعی در محصولات را آغاز کرد. این شرکت پیش از این حتی در کنفرانس توسعه دهندگان نیز به استفاده از هوش مصنوعی اشاره نکرده بود.

تراشه های حدید اپل واچ سری ۹ با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت Double Tap را عرضه می کنند. در این قابلیت می توان بدون لمس ساعت با آن تعامل داشت. به عنوان مثال برای پاسخ به تماس می توان با دو بار اتصال انگشت شست و اشاره یا به اصطلاح پینچ کردن این کار را انجام داد. همچنین برای توقف پخش موسیقی و دسترسی به اطلاعات دیگری مانند. هواشناسی نیز استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال