وضعیت نامطلوب اینترنت ایران در گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات

اتحادیه بین‌المللی مخابرات به تازگی گزارشی را از وضعیت اینترنت جهان منتشر کرده است. طبق این گزارش، ایران از جمله کشورهایی است که در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد. در نقشه‌ای که مشاهده می‌کنید، ایران با رنگ زرد مشخص شده است. رنگ زرد در نقشه مذکور مشخصه کشورهایی است که ۵۱ تا ۷۵ درصد از […]

اتحادیه بین‌المللی مخابرات به تازگی گزارشی را از وضعیت اینترنت جهان منتشر کرده است. طبق این گزارش، ایران از جمله کشورهایی است که در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد.

در نقشه‌ای که مشاهده می‌کنید، ایران با رنگ زرد مشخص شده است. رنگ زرد در نقشه مذکور مشخصه کشورهایی است که ۵۱ تا ۷۵ درصد از ساکنانش به اینترنت دسترسی ندارند.

نمره کلی ایران در گزارش یاد شده ۴.۹۹ از ۱۰ است. شاخص هایی که ایران در آن‌ها ضعف داشته عبارتند از درصد کاربران اینترنت در کشور (۴۴.۰۸ درصد)، میزان اشتراک اینترنت پرسرعت از طریق خطوط ثابت (۱۰.۸۶ درصد) و میزان اشتراک فعال اینترنت پرسرعت از طریق فناوری‌های همراه (۲۰.۰۲ درصد). در مقابل ایران در زمینه تحصیل و کسب مهارت‌های حرفه‌ای، درصد مشترکان تلفن همراه و ثابت، میزان پهنای باند هر کاربر به اینترنت و درصد خانوارهای دارای رایانه و متصل به اینترنت شرایط متوسطی دارد.

براساس این گزارش، بیش از نیمی از مردم جهان تا پایان سال ۲۰۱۶ هم به اینترنت دسترسی نخواهند داشت. اکثر افراد آفلاین نیز زنان، سالخوردگان، کم سوادان، فقرا و ساکنان نواحی روستایی می‌باشند که چشم انداز روشنی برای تسهیل دسترسی آن‌ها به اینترنت وجود ندارد. درصد کل جمعیت آنلاین جهان نیز ۴۷.۱ درصد اعلام شده است.

در گزارش سال ۲۰۱۶ اتحادیه بین‌المللی مخابرات کره جنوبی در رتبه اول است و ایسلند، دانمارک، سوییس، بریتانیا، هنگ کنگ، سوئد، هلند، نروژ، ژاپن، لوکزامبورگ، آلمان، نیوزلند،استرالیا و آمریکا در رتبه‌های دوم تا پانزدهم به سر می‌برند.

لازم به ذکر است که در میان همسایگان ایران، بحرین در رتبه ۲۹، امارات در رتبه ۳۸، روسیه در رتبه ۴۳، عربستان در رتبه ۴۵، قطر در رتبه ۴۶، کویت در رتبه ۵۳، آذربایجان در رتبه ۵۸، عمان در رتبه ۵۹، ترکیه در رتبه ۷۰  و ارمنستان در رتبه ۷۱ بوده و تنها افغانستان و پاکستان وضعیت بدتری در مقایسه با ایران دارند. شرایط عراق نیز در این جدول درج نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال