قیمت اینترنت ۳۰ درصد کاهش یافت

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: قیمت اینترنت ۱۸ تا ۳۰ درصدکاهش یافت. بر اساس مصوبه جدید، هر گیگابایت ترافیک اینترنت به ۳۰۰۰ تومان رسید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش نرخ تلفن ثابت گفت: ما رعایت حال مردم را نیز کرده‌ایم و نرخ‌های اینترنت را کاهش داده‌ایم تا […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: قیمت اینترنت ۱۸ تا ۳۰ درصدکاهش یافت. بر اساس مصوبه جدید، هر گیگابایت ترافیک اینترنت به ۳۰۰۰ تومان رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش نرخ تلفن ثابت گفت: ما رعایت حال مردم را نیز کرده‌ایم و نرخ‌های اینترنت را کاهش داده‌ایم تا در مجموع این تغییرات تعرفه‌ای در سبد خانوار تأثیر زیادی نداشته باشد.

واعظی تصریح کرد: بر اساس این تصمیم‌گیری مهم، شرکت ارتباطات زیرساخت تخفیف عمده‌ای را در فروش پهنای باند به ارائه‌دهندگان اینترنت می‌دهد که در نهایت کاربران نهایی بین ۱۸ تا ۳۰ درصد با توجه به میزان حجم استفاده از اینترنت در سرویس دریافتی خود، کاهش قیمت را احساس می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: کاهش قیمت بستگی به حجم مصرف دارد، در گذشته هر گیگابایت حجم اینترنت ۳۶۰۰ تومان بود که در این مدل تعرفه‌ای به ۳۰۰۰ تومان رسیده است و اگر مشترکان تا ۱۰ گیگ خرید کنند، این نرخ پایین‌تر نیز می‌آید.

طبق اظهارات واعظی در خصوص هک شدن سایت‌های دستگاه‌های اجرایی و ضریب امنیت این سایت‌ها، موضوع هک سایت‌ها اصلا تبلیغاتی نبوده و وقتی حمله‌ای صورت می‌گیرد، به جای اینکه مرتب حرف بزنیم و دست خود را باز کنیم، بهتر است برنامه‌ریزی کرده و بدانیم که چگونه در مقابل این عمل مقاومت و برخورد کنیم. در مورد هک سایت‌ها که در چند هفته اخیر اتفاق افتاد، برخی که اصلا اطلاع نداشتند مرتب مصاحبه می‌کردند و ما اصلا موافق نبودیم. این‌گونه مسائل اعمالی هستند و اعلانی نیست و نباید انتظار داشت برای هر مورد آن مصاحبه انجام شود؛ ما در این زمینه برخورد کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی به وجود نیامد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص ساماندهی شبکه‌های اجتماعی در کشور و الزام برای انتقال سرور شبکه‌های خارجی به داخل، گفت: آنچه که برای ما مهم است و منافع کشور را دربر دارد، این است که مانند سایر کشورها شبکه‌های اجتماعی بومی داشته باشیم و در این زمینه از تمامی دانشگاهیان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه حمایت کرده‌ایم. اما تا زمانی که این شبکه‌های اجتماعی بومی در کشور فعال شوند، باید تعامل خود را با شبکه‌های اجتماعی خارجی داشته باشیم؛ بر این اساس تلگرام و یا هر شبکه خارجی در ایران بخواهد فعالیت کند، باید بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کند. این الزام برای همه کشور بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال