زبان برنامه نویسی ایرانی پس از ده سال تلاش منتشر شد

برنامه نویسی به عنوان یک شغل پر درآمد و زیر شاخه ای از فناوری اطلاعات ، آینده روشنی در پیش دارد. و در آینده به عنوان یکی از مشاغل مهم در این گروه خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، در حال حاضر از 4 شرکت دانش بنیان در ایران […]

برنامه نویسی به عنوان یک شغل پر درآمد و زیر شاخه ای از فناوری اطلاعات ، آینده روشنی در پیش دارد. و در آینده به عنوان یکی از مشاغل مهم در این گروه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، در حال حاضر از 4 شرکت دانش بنیان در ایران ، یک شرکت در حوزه برنامه نویسی فعالیت دارد. و ارزش افزوده تولیدی در این حوزه بیش از 60 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. از طرفی رشد و دریافت تقاصا در این بخش نیازمند زیرساز مناسبی است. و نمیتوان بطور مدام از خدمات و محصولات کشورهای دیگر استفاده کرد. اهمیت این بخش از فناوری اطلاعات به حدی است که در برخی کشورها ، برنامه نویسی بعنوان یک کتاب درسی آموزش داده میشود.

حمید رضا اعتدال مهر، مدیر عامل یک شرکت توسعه فضای کسب و کار در وب، در این باره گفت : پس از اینکه متوجه شدیم از نسخه های غیرمجاز و کپی برای توسعه وب استفاده میشود ، برآن شدیم تا مدل بومی را توسعه دهیم. البته با توجه به نبود متخصص و تجهیزات ، این روند حدود 10 سال طول کشید.

در حال حاضر زبان های برنامه نویسی آمریکایی مانند P.H.P  و ASP.NET در تمام مراکز آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش تدریس می شود. در حالیکه برای یادگیری زبان بومی به یک دهم آن مقدار زمان نیاز است.

این زبان برنامه نویسی بومی به مدت 5 سال اشکال زدایی شده و اکنون به 1100 وبسایت خدمات ارائه میکند. طراحی این برنامه کاملا ایرانی بوده و میتوان از آن برای طراحی هر گونه نرم افزار، وب اپلیکیشن و پورتال تحت وب استفاده کرد. از استانداردهای بالای این برنامه میتوان به تست های مختلف سئو اشاره کرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال