ساخت دستگاه های تشخیص توده های سرطان توسط پژوهشگران ایرانی

پژوهشگرانی از دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران موفق به ساخت و توسعه چهار دستگاه جدید با هدف تشخیص و درمان سرطان شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از دستگاه های ساخته شده توسط پژوهشگران دانشگاه تهران مد لنف نود دستگاه (CDP) بوده که با هدف تشخیص ماجین های سرطانی توسعه […]

پژوهشگرانی از دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران موفق به ساخت و توسعه چهار دستگاه جدید با هدف تشخیص و درمان سرطان شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از دستگاه های ساخته شده توسط پژوهشگران دانشگاه تهران مد لنف نود دستگاه (CDP) بوده که با هدف تشخیص ماجین های سرطانی توسعه داده شده است. اکنون این دستگاه مجوزهای بالینی را دریافت کرده و میتواند مارجین های آلوده به سرطان و یا غدد لنفاوی درگیر را پس از پاکسازی آن نواحی و خارج سازی تومور تشخیص دهد.

دکتر محمد عبدالاحد، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در مورد این دستگاه می گوید: کاربرد اصلی دستگاه پس از پاکسازی نواحی داخلی بدن و خارج شدن تومور است. دستگاه دوم به نام (ITDP) روش الکتریکی جدیدی است که با کمک آن رادیولوژیست می تواند افتراق توده های BI-RADS3 و BI-RADS4 را تشخیص دهد.

این دستگاه شامل یک پروپ تشخیص تومور است که با کمک آن رادیولوژییست می تواند بررسی توده های موجود در بدن بیمار و وضعیت آن و میزان ریسک آن را تشخیص دهد. در این دستگاه یک سوزن اکتیو الکتریکی در کنار دستگاه سونوگرافی وجود دارد که می‌تواند در زمان تماس با پوست سیگنال هایی را دریافت کرده و به رادیولوژیست در مورد وضعیت بیمار اطلاع دهد. این اطلاعات انجام بیوپسی را برای رادیولوژیست و تصمیم گیری در مورد آن آسان تر خواهد کرد.

دستگاه دیگر به نام BROSS یک روش الکتروشیمیایی است که امکان تشخیص نوتروفیل های LDN در افراد دارای توده واضح پستان را تنها با کمک یک سی سی خون امکان‌پذیر می‌کند. این عضو هیئت علمی دانشگاه در مورد این دستگاه گفته است: دستگاه مورد نظر در افرادی که دارای توده ناحیه پستان هستند تنها با استفاده از یک سی سی خون در مورد بدخیمی توده به تیم تشخیصی و درمانی هشدار می دهد. از طریق بررسی گونه های اکسیژن فعال در خون میتوان برای هشدار درباره سرطان سینه استفاده کرد.

دستگاه چهارم دستگاه PECT یک درمان مکمل الکترو استاتیک توده‌های بدخیم است. این دستگاه با قرار گیری روی بدن بیمار و با استفاده از بار الکترواستاتیک باعث ایجاد اختلال در رشد و تقسیم سلول های سرطانی خواهد شد. با این روش آنزیم کمتری توسط توده ترشح می شود. و رشد توده نیز کاهش می یابد. مزیت دیگر این دستگاه هدایت داروهای دارای بار الکترو استاتیک است تا به سمت تومور سرطانی حرکت کنند و به شکل هدفمند موثر باشند. در واقع در این دستگاه با استفاده از این فناوری امکان ورود حجم زیادی از دارو به سلول سرطانی توسط آنکولوژیست وجود خواهد داشت.
منبع خبر

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال