محققان ایرانی از پانسمان های حاوی نانوذرات طلا برای ترمیم زخم استفاده کردند

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از نانوذرات طلا پانسمان هایی را عرضه کرده که می تواند زمان ترمیم زخم را کاهش دهد. به علاوه استفاده از آن در زخم هایی مانند زخم های سوختگی می تواند کاهش درد را به همراه داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل […]

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از نانوذرات طلا پانسمان هایی را عرضه کرده که می تواند زمان ترمیم زخم را کاهش دهد. به علاوه استفاده از آن در زخم هایی مانند زخم های سوختگی می تواند کاهش درد را به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از مدیرعامل این شرکت دانش بنیان استفاده از نانوذرات طلا در پانسمان برای اولین بار به عنوان یک دستاورد علمی انجام گرفته است و گفته است این ذرات میتواند در درمان عفونت موثر باشد و اثرات موثری نیز در ترمیم و درمان زخم داشته باشند. اولین پانسمان نوین حاوی نانوذرات طلا نیز با نام طبابرن با این خواص ارزشمند به بازار عرضه شده است.

وجود نانوذرات خاصیت آنتی اکسیدانی داشته به طوری که به شدت در کاهش التهاب زخم موثر است. همچنین روند بهبود زخم نیز در این پانسمان به دلیل تحریک رشد و میتوز سلولهای فیبروبلاست بیشتر از پانسمان های دیگر است. همچنین خواص شگفت‌انگیز نانوذرات طلا و استفاده از آن در محل زخم علاوه بر جلوگیری از تشکیل بیش از حد ROS التهاب را نیز کاهش خواهد داد. به عنوان مثال بسیاری از بیماران دارای زخم‌های سوختگی در رابطه با درد ناشی از این زخم ها در هنگام تعویض پانسمان ابراز نارضایتی دارند. در حالی که در این پانسمان‌ها به علت هیدراسیون پایانه های عصبی میزان درد در این بیماران به شدت کاهش می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال