دانشمند ایرانی به دنبال ساخت رباتی جهت بررسی قمر زحل است

ساخت رباتی جهت بررسی یکی از مهم ترین قمرهای زحل، پروژه ای است که توسط “علی اکبر آقا محمدی” محقق ایرانی ناسا سرپرستی می شود. محققان آزمایشگاه پیش‌رانش جت(JPL) ناسا، در حال بررسی و ساخت رباتی هستند که به اشکال و ابعاد گوناگون تغییر شکل داده و می تواند جهت بررسی بر روی قمر “تیتان”(Titan) […]

ساخت رباتی جهت بررسی یکی از مهم ترین قمرهای زحل، پروژه ای است که توسط “علی اکبر آقا محمدی” محقق ایرانی ناسا سرپرستی می شود. محققان آزمایشگاه پیش‌رانش جت(JPL) ناسا، در حال بررسی و ساخت رباتی هستند که به اشکال و ابعاد گوناگون تغییر شکل داده و می تواند جهت بررسی بر روی قمر “تیتان”(Titan) سیاره زحل مورد استفاده قرار گیرد. در صورت موفقیت آمیز بودن ساخت این ربات، ممکن است روزی ناسا نیز با استفاده ی شیپ ‌شیفتر در ماموریت‌های واقعی موافقت کند. “شیپ‌شیفتر” (Shapeshifter) نام نسخه کامل شده ربات مذکور است که از 12 ربات کوچک تر از خود ساخته شده است.

این ربات جهت بررسی تیتان بزرگترین قمر در کل منظومه شمسی ساخته می شود. دلیل بررسی و اهمیت آن نیز این است که آب و هوایی شبیه به زمین داشته و دارای تغییرات فصلی گوناگون است و به همین دلیل دریاچه های سطحی و باران نیز دارد. “تیتان” بزرگترین قمر سیاره زحل است که در فاصله ۱.۲ میلیارد کیلومتری از خورشید واقع شده‌است. تیتان بسیار کندتر از زمین به دور خود می‌چرخد، به طوری که یک روز تیتان در حدود ۱۶ روز زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در حال حاضر نسخه به دست آمده از چاپ سه بعدی این ربات در دسترس می باشد که محققان ناسا در حال بررسی آن می باشند. این نمونه به شکل یک پهباد است و با استفاده از پروانه های کوچک خود به پرواز در می آید و به دلیل محل قرارگیری آن که یک قفسه قابل چرخش است، می تواند به دو نیمه تقسیم شده و به کار خود ادامه دهد. نکته مثبت استفاده از این ربات این است که می تواند به طور همزمان به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری کرده از سطح قمر زحل بپردازد.
به طور کلی تیتان قمری متفاوت از سایر قمرهای منظومه شمسی می باشد. این قمر دارای دریاچه های عمیق تشکیل شده از متان و اتان است و به دلیل ناشناخته بودن آن می تواند شامل آتش فشان های یخی از آب و آمونیاک نیز باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال