مزدا خودروی RX-9 را در سال 2020 و با موتور چرخشی عرضه خواهد نمود

کمپانی خودروسازی مزدا از سال 2012 که اتومبیل RX-8 خود را عرضه کرده تا کنون هیچ خودرویی را با موتور چرخشی (Rotary Engine) معرفی نکرده و این موضوع بدان معناست که موتور Wankel که در این سال‌ها مورد استفاده‌ی کمپانی مزدا بوده، عملکرد مطلوبی برای شرکت داشته است. اما گزارشات جدید که از مرکز مزدا در […]

کمپانی خودروسازی مزدا از سال 2012 که اتومبیل RX-8 خود را عرضه کرده تا کنون هیچ خودرویی را با موتور چرخشی (Rotary Engine) معرفی نکرده و این موضوع بدان معناست که موتور Wankel که در این سال‌ها مورد استفاده‌ی کمپانی مزدا بوده، عملکرد مطلوبی برای شرکت داشته است. اما گزارشات جدید که از مرکز مزدا در شهر هیروشیما به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد که سال 2020 می‌توانیم RX-9 را با موتوری چرخشی ملاقات کنیم.

این خودرو که در حال حاضر با نام RX-9 شناخته می‌شود، دیفرانسیل عقب بوده و عملکرد موتور آن بر اساس پلتفرم انقلابی SkyActiv که پیشتر در خودروی Mazda6 استفاده شده، می‌باشد. پاسخ به این پرسش که این خودرو از چه سوختی استفاده می‌کند بسیار زود است اما منابع داخلی و نزدیک مزدا اذعان داشته‌اند که احتمالا باید شاهد به کارگیری موتور Wankel و نوعی سیستم برق‌رسانی در این خودرو باشیم تا مصرف سوخت آن تا حد ممکن پایین بیاید. همچنین قرار است این خودرو به همراه با استانداردهای سیستم انتقال دستی وارد بازار شود و مشتریان می‌توانند با پرداخت پول بیشتر، از جعبه‌دنده خودکار و همچنین سیستم دیفرانسیل برای چهار چرخ به صورت همزمان بهره‌مند شوند.

چند سال پیش مزدا استفاده از موتورهای چرخشی را کنار گذاشت تا با تقویت خودروهای اصلی خود به سودآوری برسد، کاری که برای یک خودروساز مستقل حتی ساده‌تر از آن است که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. برخی شایعات که در گذشته منتشر شده بودند، تلاش داشتند تا اعلام کنند جانشین خودروی RX-8 به خاطر تصمیمات اقتصادی کمپانی مزدا تولید نمی‌شود اما مزدا در همان زمان صراحتا بیان کرد که پروژه‌اش برای خودروی بعدی، هرگز به صورت کامل متوقف نشده است. به هر شکل، پس از عرضه‌ی خودروی MX-5، موتورهای چرخشی دیگر در اتومبیل‌های مزدا استفاده نشدند.

به هر حال قرار است نسخه‌ی مفهومی و پیش‌ساخته از خودروی Mazda RX-9 در یکی از نمایشگا‌ه‌های اتومبیل سا 2017 نمایش داده شود. همچنین دلیل معرفی این خودرو در سال 2017، جشن گرفتن 50 سالگی اولین خودروی تولید شده توسط مزدا با نام Cosmo Sport می‌باشد که برای اولین بار در آن از موتور چرخشی استفاده شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال