نمایشگر 8K شرکت Japan Display، تنها 17.3 اینچ اندازه خواهد داشت

نمایشگرهایی با وضوح تصویر فوق‌العاده بالا که با نام Ultra High Resoltion شناخته می‌شوند، دقتی چهار برابر بیشتر از پنل‌های 4K و شانزده بار بیشتر از پنل‌های 1080 پیکسل داشته که به همین جهت، نیاز به اندازه‌ای بسیار بزرگ دارند. اولین تلویزیون 8K جهان که پیش‌تر توسط شارپ معرفی شد نیز، صفحه‌نمایشی 85 اینچی دارد؛ اما ظاهرا شرکت […]

نمایشگرهایی با وضوح تصویر فوق‌العاده بالا که با نام Ultra High Resoltion شناخته می‌شوند، دقتی چهار برابر بیشتر از پنل‌های 4K و شانزده بار بیشتر از پنل‌های 1080 پیکسل داشته که به همین جهت، نیاز به اندازه‌ای بسیار بزرگ دارند. اولین تلویزیون 8K جهان که پیش‌تر توسط شارپ معرفی شد نیز، صفحه‌نمایشی 85 اینچی دارد؛ اما ظاهرا شرکت Japan Display قصد دارد توسعه صفحه‌های نمایش را به صورت کلی تغییر داده و این‌بار، رزولوشن 8K را در صفحه‌نمایشی 17.3 اینچی بگنجاند!

نمایشگر LCD جدید Japan Display با صفحه‌نمایش 17.3 اینچی خود، رزولوشنی برابر با 4320×7680 پیکسل داشته و همین موضوع باعث شده تا شاهد تراکم پیکسلی 510 پیکسل در هر اینچ باشیم. اگر بخواهیم مقایسه‌ای دقیق داشته باشیم، باید بگوییم که تراکم پیکسلی این نمایشگر، تنها 12 درصد از صفحه‌نمایش 2K و 5.1 اینچی گوشی‌هوشمند گلکسی اس 6 سامسونگ خواهد بود. از سایر مشخصات اصلی این نمایشگر می‌توان به سرعت بازخوانی 120 مگاهرتز، شدت روشنایی 500cd/m2، نسبت تصویر 2000:1 و زاویه‌ی دید 176 درجه اشاره کرد.

Japan Display معتقد است که از این نمایشگرها می‌توان در انجام عمل‌های دقیق پزشکی، ویرایش حرفه‌ای ویدئوها و حتی دنیای بازی‌های رایانه‌ای نیز استفاده کرد. البته باید بگوییم که اجرای بازی‌های کامپیوتری با رزولوشن 8K، واقعا یک نیاز در زمان فعلی نیست؛ چراکه به تازگی سازندگان به پشتیبانی از نمایشگرهای 4K روی آورده‌اند.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی این نمایشگر منتشر نشده؛ اما سازندگان اعلام کرده‌اند که ماه آینده، محصول جدید خود را در نمایشگاه‌های NHK/JEITA و CEATEC ژاپن در معرض دید عموم قرار داده و اطلاعاتی بیشتر در مورد آن را منتشر خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال