محققان ژاپنی یک انگشت رباتیک پوشیده شده از پوست انسان ساختند

انگشتررباتیک ساخته شده توسط محققان ژاپنی از سلول های زنده پوست انسان پوشیده شده و کاملا شبیه به یک ربات انسان نمای واقعی است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انگشت رباتیک ساخته شده توسط محققان ژاپنی می تواند خود را ترمیم کند. به طوری که می توان از این فناوری به عنوان […]

انگشتررباتیک ساخته شده توسط محققان ژاپنی از سلول های زنده پوست انسان پوشیده شده و کاملا شبیه به یک ربات انسان نمای واقعی است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انگشت رباتیک ساخته شده توسط محققان ژاپنی می تواند خود را ترمیم کند. به طوری که می توان از این فناوری به عنوان یک شاهکار فنی در از بین بردن مرز بین بافت زنده و یک دستگاه رباتی نام برد. البته به نظر می‌رسد ظاهر آن کمی ترسناک است که ممکن است مردم از آناتومی واقعی آن خوششان نیاید.

 شوجی تاکوچی، استاد دانشگاه توکیو از محققان این پروژه می گوید: این بافت پوست به راحتی با ربات سازگار شد به طوری که باعث شگفتی محققان شده است. به نظر می‌رسد ساخت این فناوری اولین قدم در راه ایجاد ربات های مجهز به پوست زنده باشد. به گفته این محققان ربات های انسان نمای واقعی در  آینده می‌توانند در مراقبتهای درمانی و خدمات و یا در دیگر طیف های ارتباطی با افراد تعامل داشته باشند.

به گفته تاکوچی راه حل نهایی برای ایجاد ظاهری شبیه به موجودات زنده در ربات ها استفاده از پوست زنده است. پوست به عنوان پوشاننده بدن حیوانات پتانسیل ایجاد رابطه جدید بین انسانها و ربات ها را نیز خواهد داشت. پیش از این محققان از پیوند های پوستی استفاده کرده بودند. اما این اولین بار است که پوست زنده روی اجسام سه بعدی و پویا با تلاش بیشتر محقق می شود. در ابتدا محققان این انگشت را داخل محلولی شامل کلاژن و فیبروبلاست های پوست انسان فرو بردند. سپس از این لایه برای چسبیدن لایه بعدی یعنی کراتینوسیت های پوستی انسان استفاده کردند.

 از طرفی در صورت زخم شدن انگشت نیز به دلیل وجود کلاژن در پوست ساخته شده همانند انسان آنها می توانند خود را ترمیم کنند. اگرچه این پوست روی انگشت رباتیک بسیار ضعیف تر از پوست طبیعی است و به دلیل عدم سیستم گردش خون بسیار خشک است اما محققان امیدوارند بتوانند آن را توسعه دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال