محققان ژاپنی ربات غول پیکر پیشرفته با قابلیت تعمیر خطوط برق ساختند

ربات پیشرفته محققان ژاپنی می تواند در کارهای خطرناکی مانند تعمیر و تمیز کردن خطوط انتقال برق جایگزین انسان شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات غول پیکر شرکت ژاپنی JR West از طریق تقلید حرکات راننده خود می‌تواند با کمک یک هدست واقعیت مجازی با آن در ارتباط باشد. این شرکت […]

ربات پیشرفته محققان ژاپنی می تواند در کارهای خطرناکی مانند تعمیر و تمیز کردن خطوط انتقال برق جایگزین انسان شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات غول پیکر شرکت ژاپنی JR West از طریق تقلید حرکات راننده خود می‌تواند با کمک یک هدست واقعیت مجازی با آن در ارتباط باشد. این شرکت ژاپنی هدف از طراحی این ربات راه افزایش بهره‌وری و ایمنی کارگران دانسته است.

این ربات غول پیکر می‌تواند به جای کارگران در معرض خطر قرار گرفته و کارهای مختلف و سنگین را انجام دهد. شکل این ربات و طراحی آن همانند یک بالاتنه با یک سر است که با قرارگیری روی بازی هیدرولیکی جرثقیل امکان حرکت در مسیرهای مختلف را خواهد داشت. سپس با توجه به درخواست راننده می تواند کارهای مختلفی را مانند تمیز کردن خطوط انتقال برق انجام دهد. بازوی این ربات نیز با طراحی منحصر به فرد خود امکان حمل ابزارهای مختلف را خواهد داشت. روی سر این ربات نیز دو دوربین دیجیتال قرار گرفته که به عنوان چشم اپراتور انسانی عمل می کند. اپراتور نیز می تواند از طریق یک هدست واقعیت مجازی بازوها و دست های این ربات را کنترل کند. از طریق جرثقیل هیدرولیکی قرار گرفته روی این ربات نیز امکان بلند کردن تجهیزات سنگین وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال